General Motors i LG Chem poinformowały oficjalnie, że wybudują gigafabrykę ogniw/baterii w Ohio (Stany Zjednoczone). Ma ona wytwarzać ponad 30 GWh / 30 000 000 kWh ogniw rocznie, co wystarczy na wyprodukowanie kilkuset tysięcy samochodów elektrycznych rocznie.

Gigafabryka baterii GM i LG Chem z ceną poniżej 100 dolarów za 1 kWh

Gigafabryka – czyli fabryka wytwarzająca gigawatogodziny ogniw rocznie – zostanie zaprojektowana w taki sposób, by w przyszłości dało się zwiększyć jej moce przerobowe. LG Chem będzie produkować na jej terenie ogniwa, General Motors złoży je w baterie (źródło).

Identycznie wygląda to w przypadku Tesli i Panasonika, z tą jednak różnicą, że Panasonic wynajmuje powierzchnię od Tesli. Ale, ciekawostka, obie firmy właśnie osiągnęły poziom około 30 GWh ogniw wytwarzanych rocznie – czyli można się spodziewać, że zakłady GM/LG Chem dojdą do pełni mocy przerobowych nie wcześniej niż w 2022 roku.

> Jaguar I-Pace z zasięgiem „większym do 8 procent” dzięki aktualizacji software’u. Są też inne ulepszenia

W ramach ogłoszonego właśnie joint-venture General Motors i LG Chem zapowiadają zejście poniżej 100 dolarów za 1 kilowatogodzinę baterii (ogniw?). Jest to o tyle ciekawe, że dotychczas tematem zajmowali się raczej progności, ewentualnie przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego. Tym razem wartość tę podał przedstawiciel producenta ogniw, czyli ktoś, kto najlepiej orientuje się w temacie kosztów produkcji baterii Li-ion.

Budowa fabryki rozpocznie się w połowie 2020 roku, obie firmy zainwestują w nią 2,3 miliarda dolarów (równowartość 8,9 miliarda złotych). Pochodzące z niej akumulatory zostaną wykorzystane w samochodach elektrycznych na platformie BEV3, w tym w nowym elektrycznym Cadillaku (zdjęcia poniżej). Pojawią się również w nowym pickupie, który zadebiutuje jesienią 2021 roku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]