W dniu premiery Superchargerów V3 obsługujących moc do 250 kW, Tesla zapowiedziała aktualizację starszych urządzeń. Zamiast dotychczasowych 120 kW miały one osiągnąć do 145 kW mocy podczas ładowania. Okazuje się, że wartości jeszcze nieco podbito – do 150 kW, czyli +830 km zasięgu na godzinę!

Starsze Superchargery z mocą ładowania wyższą o 25 procent

Tesla rozpoczęła aktualizację najczęściej występujących na świecie Superchargerów V2 do obsługi 150 zamiast dotychczasowych 120 kW mocy (źródło). Wyższa o 25 procent maksymalna szybkość ładowania sprawia, że samochody krócej stoją przy ładowarkach. Tesla Model 3 Long Range AWD zużywa dziś średnio 18 kWh/100 km, tak więc 150 kW na Superchargerze oznacza w jej przypadku nawet +830 km zasięgu w godzinę (+830 km/h).

Czyli każda minuta postoju przy Superchargerze przekłada się na +13,8 kilometra zasięgu – oczywiście pod warunkiem wykorzystywania maksymalnej mocy ładowania.

> Volkswagen: e-Golf bardziej ekologiczny niż Golf. Nawet w opalanych węglem Niemczech

Z perspektywy właściciela samochodu spalinowego +13,8 km/min. nie jest może wartością oszałamiającą. Jeśli jednak wziąć pod uwagę, że do pokonania mamy 500 kilometrów po Polsce i na ostatnim etapie trasy zatrzymamy się dla rozprostowania nóg, po kwadransie postoju zyskamy około 120-180 kilometrów zasięgu, czyli ilość energii wystarczającą na ukończenie podróży. W kalkulacji uwzględniliśmy już nawet fakt, że samochód nie utrzyma mocy maksymalnej przez cały czas ładowania.

Z najwyższej szybkości ładowania będą mogły skorzystać Tesle Model S i X z bateriami o pojemności 100 kWh oraz Tesle Model 3 Long Range. Inne wersje zostaną pod tym kątem przetestowane w przyszłości.

Dla porównania: Greenway Polska przeprowadziło aktualizację dwóch ładowarek firmy Delta z 50 do 100 kW. Do końca roku firma chce mieć 10 takich urządzeń:

> WROCŁAW i KRAKÓW. Stacje ładowania samochodów elektrycznych Greenway z obsługą 100 kW

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]