Shell oraz IONITY poinformowały właśnie o połączeniu sił przy projekcie IONITY. Wszystko po to, by zbudować w Europie sieć szybkich ładowarek (HPC) do samochodów elektrycznych, która będzie konkurencją dla stacji Tesli.
Shell w IONITY
Spis treści
Przypomnijmy: IONITY to inicjatywa BMW, Daimlera, Forda, Volkswagena, Audi i Porsche, której celem jest uruchomienie 400 szybkich stacji ładowania w korytarzach transportowych Europy. Inicjatywa postrzegana jest jako odpowiedź na ekspansję sieci Tesla Superchargers.
> BMW, Daimler, Ford i Volkswagen zbudują w Europie sieć ładowania IONITY
Alians IONITY zawiązał właśnie strategiczne porozumienie z Shellem oraz OMV, Tank & Rast i Circle K, czyli operatorami stacji benzynowych. Dzięki temu około 200 stacji ładowania ma już zapewnione lokalizacje – staną przy stacjach benzynowych wyżej wymienionych firm.
Polskę obsłuży tylko Shell?
Sieć IONITY będzie składała się z ładowarek o mocy do 350 kilowatów (kW), żeby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na uzupełnienie energii. Stacje ładowania IONITY mają powstać w 18 europejskich krajach, z czego Shell będzie instalował je w Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Polsce, Słowacji, Słowenii, Czechach i na Węgrzech.
W Niemczech stacje IONITY obsłuży Tank & Rast, w Austrii, Słowenii, Czechach i na Węgrzech – OMV. Circle K wreszcie zagwarantuje budowę i opiekę nad ładowarkami w Danii, Estonii, Irlandii, na Łotwie, Litwie, w Norwegii i Szwecji.
> CHINY: Jedna ładowarka na KAŻDY samochód elektryczny do 2020 roku
|REKLAMA|
|/REKLAMA|