Europejscy i amerykańscy producenci samochodów rozpoczynają współpracę nad budową europejskiej sieci szybkich ładowarek (High-Power Charging) o nazwie IONITY. W skład konsorcjum weszli Volkswagen z Audi i Porsche, Daimler (Mercedes), BMW oraz Ford. Do 2020 roku ma powstać sieć 400 stacji ładowania ułatwiająca podróże po europejskich krajach.

Sieć szybkich ładowarek w Europie Zachodniej i Północnej, docelowo: wszędzie

Europejska sieć ładowania ma objąć całą Europę, ale początkowo wystartuje w Europie Zachodniej i Północnej. Już w 2017 roku zostanie uruchomionych 20 stacji w Niemczech, Norwegii i Austrii. Ładowarki mają być stawiane co około 120 kilometrów na stacjach benzynowych Tank & Rast, Circle K i OMV.

W 2018 roku ma powstać kolejne 100 stacji, a do 2020 roku sieć Ionity ma liczyć 400 stacji. Stacje ładowania będą wykorzystywały technologię Porsche, która pozwala na użycie mocy ładowania do 350 kW. Ładowanie, ma się rozumieć, nie będzie darmowe – sieć ma być obsługiwana za pomocą klasycznych metod płatności.

> Najmocniejsza ładowarka do „elektryka”? Porsche osiągnęło 350 kW

Ionity chce uruchamiać punkty ładowania z uwzględnieniem obecnych inicjatyw infrastrukturalnych oraz inicjatyw polityczno-społecznych. To przygotowuje grunt do popularyzacji samochodów elektrycznych jako dobrej alternatywy do aut spalinowych.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Coraz większa sieć ładowarek w Europie – SPRAWDŹ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 21 głosów Średnia: 4.6]