Greenway Polska podsumowało rok 2018. Firma ujawniła, że klienci pobrali w ciągu 12 miesięcy 350 MWh energii, a w całej sieci jest już 115 stacji ładowania, w tym 8 ładowarek przy sklepach Ikea. Najpopularniejszym złączem okazało się Chademo, co podpowiada nam, jakimi samochodami jeżdżą Polacy: przede wszystkim Nissanami Leafami.

Statystyki sieci Greenway

Jak informuje Greenway, Chademo odpowiadało w zeszłym roku za 2/3 wszystkich sesji ładowania. Złącze występuje w Nissanie Leafie, Outlanderze PHEV, jest też wykorzystywane przez właścicieli Tesli (z użyciem przejściówki).

> Jak podłączyć Nissana Leafa/inny samochód z 1-fazową ładowarką do „siły” (gniazda 3-fazowego)? [ODPOWIADAMY]

Jeśli w ciągu roku pobrano 350 MWh, to znaczy, że każdego dnia klienci potrzebowali średnio 959 kWh energii. Dla porównania: 5 tysięcy stacji różnego typu firmy Ecotap, które pracują w całej Europie, w 2017 roku dostarczyło 6,3 tysiąca MWh energii – osiemnastokrotnie (18x) więcej, ale przy znacząco wyższej liczbie punktów ładowania.

Liczba sesji ładowania na urządzeniach firmy Ecotap. Ilustracja dzięki uprzejmości (c) Ecotap

Wracając do Greenway Polska: łączna liczba sesji to 20,5 tysiąca, średnia długość to 56 minut, średni pobór energii w tym czasie – 17 kWh. Na koniec 2018 roku w sieci zarejestrowanych było 1,8 tysiąca osób.

> Nowy cennik Greenway 2019: Podwyżka o 16 procent i abonamenty

W 2019 roku firma planuje uruchomić 136 ładowarek, w tym 83 szybkie (DC, 50-150 kW), 39 półszybkich wykorzystujących prąd przemienny (AC, 22 kW) oraz aż 7 ultraszybkich (DC, do 350 kW). Oprócz tego w bieżącym roku firma planuje zbudować 7 magazynów energii, rozwinąć sprzedaż akcesoriów i ładowarek, a w przyszłości wprowadzić na rynek własną markę ładowarek.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]