Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zeekr 001 WE z baterią CATL Qilin o pojemności 140 kWh dostępny. Cena od 403 000 yuanów, równowartości 240 000 zł

Należąca do chińskiego koncernu Geely (=Volvo, Polestar, Lynk & Co) marka Zeekr wprowadziła do oferty model Zeekr 001 WE. Cena modelu to prawdopodobnie kwota z baterią w wynajmie, która oznacza konieczność opłacania dodatkowego miesięcznego abonamentu. Akumulator CATL Qilin ma 140 kWh pojemności i 1 032 jednostki zasięgu według procedury CLTC, co w Europie oznaczałoby około 950 jednostek WLTP – o ile nasze obliczenia są właściwe.

Zeekr 001 WE w limitowanej edycji

Samochód dostępny będzie początkowo w ograniczonej liczbie 1 000 egzemplarzy. Bateria CATL Qilin trafiła najpierw do vana Zeekr 009, gdzie nabywca miał do wyboru 116 lub wspomniane wyżej 140 kWh. Teraz zamontowano ją też w Zeekrze 001, a więc modelu z rozstawem osi wynoszącym zaledwie 3 metry (dokładnie tyle samo ma Hyundai Ioniq 5). Jeśli się przyjmie, przed autami segmentów D otworzą się zaskakujące możliwości – na pewno są ludzie, którzy chcieliby Hyundaia Ioniqa 6 czy Kię EV6 o zasięgu autostradowym 500+ kilometrów.

Zeekr 009 na linii produkcyjnej (c) Zeekr / Geely

Jako ciekawostkę warto dodać, że Zeekr 009 (powyżej) oferuje maksymalnie 822 jednostki CLTC, zatem przejście z nadwozia typu hatchback do vana obcięło 20 procent zasięgu, skoro Zeekr 001 (poniżej) ma 1 032 jednostki CLTC zasięgu.

Zeekr 001 na targach Shanghai Auto (c) Auto 4K / YouTube

Wróćmy jednak do Zeekra 001: różnica między bazowym wariantem 100 kWh a wersją 140 kWh wynosi ponad 1/3 ceny, 103 000 yuanów, równowartość 61 000 złotych. Dzięki odpowiedniemu upakowaniu ogniw 72 procent przestrzeni całej baterii odpowiada za przechowywanie energii. W pierwszych akumulatorach strukturalnych CATL wykonanych w technologii CtP (cell-to-pack, bez modułów) użyteczna przestrzeń stanowiła zaledwie 50 procent pojemnika.

Zeekr 001 trafi do sprzedaży w Europie już w tym roku, przedstawicielowi redakcji Elektrowozu udało się go zauważyć na ulicach Frankfurtu nad Menem (Niemcy) w maju 2023. Samochód nieszczególnie wyróżniał się z tłumu, jak zauważyli przedstawiciele redakcji Autokult i Auto Świat jego sylwetka przypomina nadwozie Opla Signum, dużego hatchbacka produkowanego na początku XXI wieku i będącego odgałęzieniem Opla Vectry. Nie wiadomo na razie, czy wariant WE z baterią 140 kWh trafi na Stary Kontynent.

Nota od redakcji Elektrowozu: staramy się nie przeliczać kwot bezpośrednio, bo to najprostsza metoda na wywołanie irytacji. Przy Zeekrze jednak nie do końca wiemy, jak uwzględnić koszty ceł, transportu, homologacji. Naszym zdaniem do widocznej w treści wartości należy dodać co najmniej 60-70 procent.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.8]
Exit mobile version