Zgodnie z danymi zebranymi przez analityka motoryzacyjnego, Matthiasa Schmidta, w lipcu 2019 roku pojawiły się 733 wnioski o bonus środowiskowy dla nabywcy Tesli Model 3. To by oznaczało, że Niemcy kupują regularnie od 660 do nieco ponad 900 Modeli 3 miesięcznie, a trend jest spadkowy

[Wstępne] wyniki sprzedaży Tesli Model 3 w Niemczech

Według danych opublikowanych przez niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA), u naszych zachodnich sąsiadów następująca liczba nabywców Tesli Model 3 zgłosiła się o bonus środowiskowy (w nawiasie zostały podane liczby rejestracji dla tego samego okresu opublikowane przez BAFA):

  1. Styczeń – 911 (-),
  2. Luty – 835 (959),
  3. Marzec – 811 (2 224),
  4. Kwiecień – 735 (514),
  5. Maj – 664 (317),
  6. Czerwiec – 795 (1 336),
  7. Lipiec – 733 (bd.).

Przy łącznej liczbie 5 484 samochodów trend jest delikatnie spadkowy. Jeśli się utrzyma i nie dojdzie do żadnych poważniejszych ruchów cenowych, do końca roku Niemcy powinni kupić około 8,5-10 tysięcy Tesli Model 3. Wcześniej prognozowano, że rynek przyjmie nawet 20 tysięcy egzemplarzy samochodu.

> Electrify America i Stable Auto pracują nad stacjami ładowania dla samochodów bez kierowców

W ciągu ostatnich trzech miesięcy najpopularniejszym wariantem był Long Range AWD, który odpowiadał za ponad 50 procent wolumenu aut. W lipcu liczby były następujące:

  • 385 egzemplarzy Long Range AWD,
  • 127 egzemplarzy Long Range AWD Performance,
  • 62 egzemplarze Long Range RWD,
  • 159 egzemplarzy Standard Range Plus RWD

…z zestawienia widać jednak, że Standard Range Plus (jasnoszary) podbiera klientów wersji Long Range AWD (czerń i zieleń). Z kolei Long Range RWD (ciemnoszary) sprawia wrażenie uzupełniającego ofertę – i to mimo faktu, że nie ma go w konfiguratorze, natomiast regularnie pojawia się i znika w zestawieniu aut od ręki (ang. inventory):

Warto przy okazji dodać, że spadek liczby osób zainteresowanych dofinansowaniem zakupu nie musi przełożyć się na spadek sprzedaży. Część aut kupowana jest bowiem na eksport i trafia między innymi do Polski. Prawdopodobnie Elon Musk dostrzega te ruchy i na tej podstawie podejmuje decyzje o uruchamianiu centrów serwisowych czy kolejnych Superchargerów.

W tym sensie polscy nabywcy Modelu 3, którzy już mają auto, pracują na lepsze warunki dla osób czekających na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży samochodu na terenie naszego kraju.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]