Portal Tek.no podał ciekawe dane na temat Volvo XC40 Recharge: cena auta w Norwegii ma zaczynać się od 490 000 koron, co oznacza, że samochód będzie o około 41 tysięcy koron droższy niż aktualna edycja plug-in Volvo XC40 T5 Twin Engine. W przełożeniu na Polskę oznaczałoby to, że elektryczne Volvo XC40 powinno startować od około 235,2 tysiąca złotych.

Ceny Volvo XC40 Recharge i dane techniczne modelu

Volvo XC40 T5 Twin Engine rozpoczyna się w Polsce od 215 500 złotych, więc wersja czysto elektryczna byłaby droższa o około 20 tysięcy złotych. Są to kwoty wyższe niż bazowe ceny Polestara 2 i Tesli Model 3 Standard Range Plus (RWD, 50 kWh baterii), ale jednocześnie niższe niż Polestara 2 w wersji „Launch Edition” czy Tesli Model 3 Long Range AWD.

> Ceny Polestar 2 dla Europy: 469 000 koron w Norwegii, 58 800 euro w Niemczech. Najdrożej w Szwecji

Co otrzymalibyśmy za wspomniane 235,2 tysiąca złotych? Volvo XC40 Recharge to samochód segmentu C-SUV długości 4,43 metra (Kia e-Niro: 4,36 metra), szerokości 2,03 metra z lusterkami i wysokości 1,65 metra. Pojemność baterii elektryka wynosi 75 kWh netto, dzięki czemu auto ma osiągać „ponad 320 kilometrów” zasięgu EPA, czyli realnego w trybie mieszanym.

Według WLTP ma to być „ponad 400 km”, co daje przedział co najmniej 340-370 kilometrów.

Dla porównania: najatańsza Tesla Model 3 Standard Range Plus (segment D, napęd na tył) oferuje 386 kilometrów zasięgu realnego z baterii o pojemności około 50 kWh, a Kia e-Niro (C-SUV, napęd na przód) – 385 kilometrów z baterii 64 kWh. Choć bywa też znacznie więcej:

> Kia e-Niro z Warszawy do Zakopanego – TEST zasięgu [Marek Drives / YouTube]

Wróćmy jednak do XC40 Recharge: moc ładowania wyniesie do 150 kW ze stacji szybkiego ładowania (DC) lub do 11 kW z naściennej stacji ładowania (AC). Uzupełnienie energii do 80 procent na szybkiej stacji ma potrwać około 40 minut (źródło).

Jedyny C-SUV z napędem na obie osie i hakiem holowniczym

Pojemność bagażnika Volvo XC40 Recharge wynosi 413 litrów plus niewielka przestrzeń pod maską z przodu. Jednak najważniejszy jest zespół napędowy: elektryczne Volvo to dziś jedyny model segmentu C-SUV, który dysponuje napędem na obie osie. Dwa silniki o mocy 150 kW każdy oferują łącznie 300 kW mocy (408 KM) i 660 Nm momentu obrotowego.

Nie ma na rynku innego auta tej klasy, które oferowałoby podobne parametry i napęd AWD.

Elektryczne XC40 posiada pakiet wyposażenia odpowiadający wariantom R-Design. Nowinką jest system multimedialny działający pod kontrolą Android Automotive OS i zdalne aktualizacje oprogramowania. Producent obiecuje hak holowniczy obsługujący przyczepy o masie do 1 500 kilogramów.

Auto trafi do sprzedaży w 2020 roku, w Norwegii na elektryczne XC40 zapisało się wstępnie 7 000 osób. Nie wiadomo, kiedy nastąpi polska premiera auta.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nasze wyliczenia nie polegały na prostym przeliczeniu ceny Volvo XC40 Recharge w Norwegii na złotówki. Porównaliśmy koszty zakupu edycji T5 Twin Engine w obu krajach i na tej podstawie oszacowaliśmy znajdującą się w treści kwotę. Należy pamiętać, że nasze szacunki mogą okazać się błędne.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]