Polestar podał oficjalne ceny Polestar 2 dla wybranych rynków w Europie. Kwoty zawierają lokalne podatki, koszt dostawy, pakiet Pilot i Plus oraz zestaw standardowych przeglądów samochodu przez pierwsze trzy lata. Co dość zaskakujące, auto jest najdroższe w rodzimym kraju Volvo – czyli w Szwecji. Ale w Polsce byłoby jeszcze droższe.
Polestar 2: cena od równowartości 203 tys. zł w Norwegii. Polska? Wychodzi niecałe 270 tysięcy złotych
Spis treści
Oto spis europejskich krajów, w których auto zostanie udostępnione w pierwszej kolejności (źródło). Firma podała też obowiązujące koszty zakupu – uporządkowaliśmy je od wartości najniższej do najwyższej:
- Norwegia – 469 000 koron norweskich, czyli równowartość 203 tysięcy złotych,
- Wielka Brytania – 49 900 funtów szterlingów, czyli równowartość 242,9 tysiąca złotych.
- Niemcy – 58 800 euro, czyli równowartość 254,7 tysiąca złotych,
- Holandia – 59 800 euro, czyli równowartość 259 tysięcy złotych,
- Belgia – 59 800 euro, czyli równowartość 259 tysięcy złotych,
- Szwecja – 659 000 koron szwedzkich, czyli równowartość 264,1 tysiąca złotych.
Wyraźnie niższa kwota w Norwegii, Wielkiej Brytanii i Niemczech może być efektem odliczenia bonusów środowiskowych.
> Volvo XC40 Electric na kolejnych teaserach. Specyfikacja Polestar 2 czy słabsza?
Aby obliczyć bazową cenę Polestar 2 dla Polski, należy wyjść od kwoty dla Holandii i uwzględnić różnice w stawkach VAT (23 zamiast 21 procent) – co sugeruje, że w naszym kraju Polestar 2 rozpoczynałby się od około 267,7 tysiąca złotych.
A co otrzymamy za te pieniądze?
Polestar 2: dane techniczne dla wersji „Launch edition”
Auto należy do segmentu D/D-SUV: wymiary Polestar 2 to 4,607 metra długości, 1,478 metra wysokości, 1,985 metra szerokości (z lusterkami) oraz 2,735 metra rozstawu osi.
Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 78 kWh i dwa silniki (po jednym na oś) o łącznej mocy 300 kW (408 KM) oraz momencie obrotowym 660 Nm. Producent obiecuje ponadto 500 km WLTP, co powinno przełożyć się na 420-430 kilometrów zasięgu realnego – jednak wyniki ostatecznej specyfikacji nie są jeszcze znane i mamy przeczucie, że finalne wartości mogą być nieco niższe.
> Polestar 2 – pierwsze wrażenia po pierwszym kontakcie [korespondencja ze Szwecji]
Oprócz tego w ramach „Launch edition” otrzymamy pakiety Pilot i Plus. W skład tego pierwszego wchodzi m.in. kamera 360 stopni, czujniki zbliżeniowe z tyłu, adaptacyjny tempomat, informację o martwym punkcie, awaryjne hamowanie, system utrzymywania pasa ruchu oraz ogranicznik szybkości.
Pakiet Plus z kolei oznacza m.in. panoramiczny dach, podświetlone logo marki na nim, matrycowe LED-owe reflektory z przodu oraz LED-owe światła przeciwmgielne, podgrzewaną kierownicę, tylne siedzenia oraz pióra wycieraczek, system audio Harman Kardon, dodatkowy port USB z tyłu, indukcyjne ładowanie telefonu i dodatkową przestrzeń pod podłogą bagażnika (źródło).
Pierwsza wersja samochodu dostępna będzie we wspomnianych krajach oraz Stanach Zjednoczonych i Chinach (wcześniej deklarowano również Kanadę). Tańsze edycje auta mają trafić do oferty „później”.