W trakcie konferencji prasowej, podczas której przedstawiciele Volkswagena zdradzali szczegóły projektu „Elektryk dla wszystkich„, dziennikarze poznali strategię cenową dotyczącą samochodów elektrycznych koncernu. Niemiecki producent chciałby, żeby ceny aut na prąd były zbliżone do cen porównywalnych diesli. Co mogłoby to dla nas oznaczać?

Cena VW ID. na poziomie Golfa TDI czy Passata TDI z DSG?

Thomas Ulbrich, członek zarządu spółki Volkswagen E-mobility, wyjawił, że chodzi o porównywalne auta. Trzeba więc tutaj przypomnieć, że samochody elektryczne dysponują lepszymi momentami obrotowymi i wyższymi mocami niż auta spalinowe, a brak skrzyni biegów sprawia, że komfort jazdy jest wyższy niż w przypadku skrzyni automatycznej.

To nie wszystko: Volkswagen już od pewnego czasu deklaruje, że VW ID. hatchback – a więc następca VW e-Golfa – będzie miał rozmiary Golfa, ale zaoferuje przestrzeń we wnętrzu zbliżoną do VW Passata. Wszystko za sprawą silników elektrycznych, które są znacznie bardziej kompaktowe niż silniki spalinowe.

> MEB, platforma elektrycznych VW ID, pozwoli na konstruowanie „elektryków dla każdego”

Golf 1.6 TDI z DSG – 106 tysięcy, Passat 2.0 TDI – 140-150 tysięcy złotych

Porównanie elektrycznego VW ID. z VW Golfem narzuca się samo. Spalinowy Golf z silnikiem 1.6 TDI z 7-biegową skrzynią DSG, bez wielu przydatnych dodatków, kosztuje co najmniej 106 tysięcy złotych. Niewykluczone jednak, że Volkswagen pójdzie tropem wyższego komfortu we wnętrzu (=większej kabiny) i postawi nowego elektryka obok Passata. W tej sytuacji cena VW ID. wyniosłaby co najmniej 140-150 tysięcy złotych.

Z tego szybkiego porównania rysuje nam się przedział między 106 a 150 tysięcy złotych. Niemieckie pismo Handelsblatt mówi o bazowej wersji samochodu rozpoczynającej się od 110-120 tysięcy złotych. Obie te informacje dość dobrze ze sobą współgrają, co sugeruje, że potencjalni nabywcy elektrycznego VW e-Golfa powinni uzbroić się w cierpliwość i poczekać jeszcze 3 lata. Zamiast wydawać 160 tysięcy dziś auto o lepszych możliwościach kupią o 30 tysięcy złotych taniej w 2021 roku.

> Cena elektrycznego Volkswagena ID. od 110-120 tysięcy złotych? To będzie HIT!

Ceny VW ID. mają być zbliżone do porównywalnych diesli. To oznacza przedział między 106 a 150 tysięcy złotych za VW ID. (c) Volkswagen

Z kolei Handelsblatt twierdzi, że cena elektrycznego VW ID. ma się rozpoczynać od 110-120 tysięcy złotych (25 tysięcy euro). Obie te wartości dość dobrze do siebie pasują (c) Volkswagen

Produkcja elektrycznego VW ID. wystartuje w 2020 roku. Jak donosi nasz Czytelnik, w pierwszym roku Polska dostanie 700 egzemplarzy auta.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: