Kilka dni temu informowaliśmy, że z kanadyjskiego konfiguratora zniknęła 7-miejscowa Tesla Model Y, choć produkowana jest dosłownie za miedzą, w Stanach Zjednoczonych. Tymczasem nasz Czytelnik, Pan Michał, dokonał niespodziewanego odkrycia. Zauważył w kodzie strony Tesli wzmiankę o dostawach 7-miejscowego Modelu Y na terenie państw EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) w okresie grudzień 2023-styczeń 2024. Samochód nie jest na razie widoczny w konfiguratorze.

Auto elektryczne z 7 miejscami? Proszę bardzo

Tesla Model Y jest crossoverem segmentu D, nie należy do aut największych, trzeci rząd siedzeń z tyłu nadaje się raczej do krótkodystansowych przejazdów niż regularnego podróżowania. Ale gdy jest, sprawdza się, o czym zaświadcza nasz Czytelnik, Pan KWHK:

Dokładnie moje doświadczenie – non stop odbieramy dzieci i ich koledzy/koleżanki – prawie zawsze uzbiera się z 5-6 osób. Jak był samochód 5-osobowy to czasami trzeba było nielegalnie upychać na tylne siedzenie więc ta opcja jest bardzo przydatna.

 

 

Teraz w kodzie strony Tesli pojawiła się ciekawostka: przewidywane daty dostawy EMEA MY 7 Seats określone na przełom roku 2023/2024. Samochodu nie da się jeszcze zamówić, nie wiadomo też, czy pojawi się w Europie (E), czy na Bliskim Wschodzie (ME) oraz z jakiej fabryki przyjedzie (Giga Berlin? Giga Shanghai? Fremont?). Ale kto korzysta z dodatkowych dwóch miejsc, będzie miał do wyboru w tym segmencie albo Mercedesa EQB, albo Teslę Model Y właśnie.

Mercedes EQB z trzecim rzędem siedzeń kosztuje od 242 790 złotych (140 kW/190 KM, FWD, konfigurator TUTAJ), Tesla Model Y LR startuje od 260 990 złotych, za dodatkowe siedziska dopłacimy zapewne około 20-30 tysięcy złotych.

Ząbki Supercharger

W środę, 24 maja, odwiedziliśmy okolicę salonu Tesli w Ząbkach (TUTAJ). Przewody układane są tuż przy zewnętrznym płocie, od strony ulicy, co potwierdza nieoficjalne informacje, że ładowarki będą dostępne dla przejeżdżających w pobliżu kierowców. Ma to być aż 14 Superchargerów v3 działających z mocą do 250 kW.

Z Map Google wynika, że przy podróżowaniu w kierunku Warszawa -> Białystok dojazd na ładowanie będzie wiązał się z parominutowym zjazdem z trasy. Podobnie powinno być w przeciwnym kierunku. Supercharger powstaje tuż obok dużego centrum handlowego, które jest dobrze skomunikowane zarówno z ulicą Radzymińską (Warszawa, Ząbki), jak też trasą S8. Korki pojawiają się tam najczęściej w piątkowe wieczory.

Nota od redakcji Elektrowozu: ciekawe, czy Tesla zdecyduje się na udostępnienie tych Superchargerów kierowcom aut innych marek. Mogliby oni wtedy nie tylko uzupełnić energię na największej stacji ładowania w Polsce, ale też pooglądać z bliska samochody amerykańskiego producenta.

Aktualizacja 2023/05/25, godz. 14.33: z danych Geoportalu wynika, że teren obok salonu (po drugiej stronie płotu) został sklasyfikowany jako droga. Nie ma przeznaczenia biznesowego. To pozwala sądzić, że ładowarki staną raczej po wewnętrznej stronie płotu.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]