Nasz Czytelnik przesłał nam zdjęcia zrobione przy salonie Tesli w Ząbkach. Widać na nich zdjętą częściowo kostkę przy południowo-zachodniej części ogrodzenia (od strony Warszawy, za wjazdem w prawo, obok serwisu), mały sprzęt budowlany i szpule z grubymi przewodami. Ma tam powstać w sumie aż 14 stanowisk z Superchargerami v3 (3. generacji), czyli obsługującymi maksymalnie do 250 kW.

Tesla Center Ząbki z Superchargerami

W Ząbkach kostka zdjęta jest tuż przy płocie, obserwujemy więc zapewne operację kładzenia przewodów. Na tej podstawie wnioskujemy, że stanowiska z Superchargerami powinny pojawić się po stronie serwisu, żeby pracownicy mogli wygodnie diagnozować problemy z ładowaniem. Ale aż 14 miejsc to spora baza, największa w Polsce, może się więc okazać, że przynajmniej niektóre stanowiska będą dostępne dla osób podróżujących w okolicy. Albo że Tesla ma zamiar przejść na tryb sprzedaży ciągłej, co oznacza konieczność ładowania co najmniej kilkunastu aut dziennie [spekulacje redakcji Elektrowozu].

Tę ostatnią sugestię wydaje się potwierdzać znalezisko Pana Bartka, który w Wyszkowie zlokalizował wielki plac wynajęty przez Teslę (zdjęcie poniżej). W połowie kwietnia był wypełniany samochodami, jego obecnego obłożenia nie znamy, trzeba wszak przyznać, że skończyły się czasy, gdy na początku kwartału po parkingu przy salonie w Ząbkach hulał wiatr. Teraz zawsze są tam jakieś auta do wydania.

W Katowicach tymczasem nowy showroom Tesli powstanie w centrum handlowym Libero (Mapy Google TUTAJ). Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami otwarcie planowane jest na sobotę, 20 maja. I to by się nawet dobrze składało, bo w propozycjach na spotkanie z Ioniqiem 6 22 maja Katowice prowadzą nawet przed Warszawą 😉 – ale ostateczne wyniki podamy 18 maja.

Nota od redakcji Elektrowozu: skoro tak płynnie przeszliśmy od Tesli do Hyundaia, mamy jeszcze jedną obserwację. Otóż mieliśmy trochę pytań o Ioniqa 6 w minionym roku, czy aby „czegoś nie wiemy”. Nie wiedzieliśmy, polski oddział Hyundaia nie zaprosił nas nawet na statyczny pokaz auta w październiku lub listopadzie 2022 roku 😉 W każdym razie obserwowane przez nas zainteresowanie tym modelem znikło jak zdmuchnięte mniej więcej w połowie stycznia 2023 roku, niedługo po obniżkach cen w Tesli. Nie wiemy, czy te dwa wydarzenia były ze sobą powiązane (korelacja nie oznacza związku przyczynowo-skutkowego), ale zmiana była uderzająca. Od stycznia mieliśmy raptem dwa pytania o Ioniqa 6 (nie licząc tych, które sami wywołaliśmy) i to też raczej takie przy okazji, bez szczególnego zapału do zakupu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: