W 2022 roku Tesla Model Y sprzedała się na całym świecie w około 760 tysiącach egzemplarzy, była czwartym najchętniej kupowanym samochodem na świecie w ogóle, niezależnie od rodzaju napędu. Analitycy śledzący rynek twierdzą, że od stycznia do końca maja elektryczny crossover znalazł 440 tysięcy nabywców, co oznacza 1,06 miliona egzemplarzy na koniec roku (źródło). Dla porównania: w 2022 roku Toyota Corolla została zarejestrowana w 1,12 miliona egzemplarzy.

W 2023 roku Tesla Model Y prawie na pewno będzie na podium, powalczy o 1. miejsce

Toyota Corolla według Jato Dynamics zaliczyła w 2022 r. spadek rok do roku i trend ten może się utrzymać. Tesla Model Y z kolei stopniowo pnie się do góry za sprawą coraz prężniej działających Giga Berlin (Niemcy) i Giga Texas (Stany Zjednoczone). Różnica między 1,06 i 1,12 miliona jest niewielka, jeśli na rynku będzie popyt na elektrycznego crossovera, to Tesla powinna poradzić sobie z dopasowaniem mocy produkcyjnych.

W 2022 roku Model Y przeskoczył Camry, w bieżącym ma sprzyjające warunki, by zostawić z tyłu Fordy serii F i Toyotę Rav4, a nawet zepchnąć z pierwszego miejsca Toyotę Corollę. Gdyby mu się udało, wszedłby do panteonu gwiazd, jak niegdyś VW Golf czy Toyota Corolla właśnie, nawet najwięksi sceptycy musieliby przyznać, że stał się faktycznym punktem odniesienia. Następnym Tesla-killerem mogłaby się stać dopiero Tesla Model 2, „tania Tesla”, crossover segmentu C.

Tesla Model Y wytwarzana jest dziś w aż czterech fabrykach producenta na świecie. Najnowszy wariant oferowany tylko w Ameryce Północnej (Tesla Model Y AWD, bez „Long Range”) ma dwa odlewy i ogniwa 4680, na wszystkich rynkach z kolei dostarczane są pierwsze egzemplarze z wcześniejszymi ogniwami 2170, ale z komputerem FSD 4. generacji (HW4).

Tę ostatnią edycję najłatwiej rozpoznać po krótszych bocznych kierunkowskazach oraz znajdujących się pod nimi kamerach, których soczewki mają czerwonawy odcień. Widać to w konfiguratorze, gdy porównamy Teslę Model 3 (na górze, tylko HW3) i Model Y (na dole, możliwy HW4). Zwróć uwagę na wyróżniony kierunkowskaz (góra) kontra taki rendering, jakby na obudowie grało światło, bez zaznaczania długości kierunkowskazu (dół) – bo w nim lampka jest krótsza:

Tesla Model Y RWD jest dostępna obecnie od 224 990 złotych (konfigurator TUTAJ). W ramach oferty Arval – to już reklama, ale zachęcamy do zapoznania się z nią – można ją nająć za 2 489 złotych netto miesięcznie, przy czym kwota ta zawiera już dofinansowanie NFOŚiGW w maksymalnej wysokości:

Tesla Model Y od ręki - Arval kampania reklamowaAdvertisement

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: