You You Xue, który od kilku tygodni jeździł po Europie, planował 30 maja zawitać do Polski. Jednak na pewno tego nie dokona: kierowca miał wypadek w Grecji, który zakończył jego europejską przygodę. Na szczęście nic mu się nie stało.
Wypadek Tesli 3 w Europie
Spis treści
Jak opisuje You You Xue, samochód poruszał się na Autopilocie z szybkością 120 km/h. W pewnym momencie Tesla 3 bez ostrzeżenia zjechała w prawo i uderzyła w barierę oddzielającą pasy ruchu na rozjeździe:
Jedno koło uległo całkowitemu zniszczeniu, drzwi kierowcy przestały działać poprawnie. Na szczęście właścicielowi auta nic złego się nie stało. You You Xue sugeruje, że zdarzenie spowodował Autopilot. Kierowca nie posiadał ubezpieczenia AC, nie otrzyma więc żadnej rekompensaty finansowej. Tesla Model 3 na lawecie pojedzie do Tesalonik, gdzie właściciel ma podjąć decyzję, co dalej robić.
> Elon Musk: 15 marca 2019 powinien być w sam raz na premierę Tesli Y
Portal Electrek zdobył stanowisko producenta w tej sprawie. Firma twierdzi, że nie jest w stanie odczytać żadnych danych z samochodu, ponieważ znajduje się poza obsługiwanym dla tego modelu obszarem. W dodatku auto nie otrzymało jeszcze homologacji na poruszanie się po Europie.
Dlaczego kierowca nie kupił AC?
Jak tłumaczy właściciel Modelu 3, żadna firma nie chciała mu sprzedać pełnego ubezpieczenia (OC+AC). Tesla 3 nie była jeszcze testowana w Europie, dlatego nikt nie chciał nawet przygotować wyceny. Kierowca mógł kupić wyłącznie ubezpieczenie OC, które pokrywało ewentualne szkody innych użytkowników dróg.
Czy Autopilot ma problem z rozwidleniami?
Wiele na to wskazuje. Poprzedni duży wypadek Modelu X spowodowany był prawdopodobnie tym, że samochód pojechał za niewłaściwą linią na jezdni – i roztrzaskał się o barierę na rozwidleniu. Użytkownicy, którzy próbowali później odtwarzać warunki z wypadku, regularnie dostrzegali problem:
> Wypadek Tesli X: Autopilot MA PROBLEM z rozwidleniami? [WIDEO]