Skoda zaanonsowała nowy wariant Skody Enyaq iV, model Enyaq Laurin & Klement, nazwany tak na cześć założycieli firmy. Auto z napędem na tył będzie miało 210 kW/286 KM mocy i lepszy zasięg, co sugeruje, że stary silnik APP 310 został zamieniony na nowy APP 550, który ma 550 Nm momentu obrotowego (stąd nazwa) i 210 kW mocy. Silnik zadebiutował w VW ID.7, Czytelnicy Elektrowozu wcześniej słyszeli o nim już w styczniu 2023 przy ID. Buzzie.

Nowa Skoda Enyaq L&K 85/85x

Przy napędzie na tył – Skoda Enyaq L&K 85 – samochód obiecuje do 570 jednostek zasięgu WLTP, co powinno przełożyć się na maksymalnie 487 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 340 kilometry przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępnie obliczenia redakcji Elektrowozu]. Dodajmy, że wartości „do” zwykle podawane są dla najmniejszych felg, które w topowej wersji L&K dostępne będą raczej na bardzo specjalne życzenie. Przyspieszenie 0-100 km/h Skody Enyaq 85 ma trwać 6,7 sekundy, podczas gdy wersja z silnikiem APP310 potrzebowała ponad 8 sekund!

W ofercie pojawi się też wersja z napędem na obie osie, AWD, Skoda Enyaq L&K 85x. Ta będzie oferować do 550 jednostek WLTP zasięgu i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Warto zwrócić uwagę, jak minimalne różnice dzielą obie edycje. Dodajmy, że przyspieszenie 0-100 VW ID.4 GTX trwa 5,6 sekundy, ale odpowiednikiem tego modelu jest Skoda Enyaq Coupe RS.

Auta będą wyposażone w podświetloną 131 diodami atrapę chłodnicy, standardowym wyposażeniem są adaptacyjne reflektory matrycowe oraz beżowa skórzana tapicerka. Czarne obicia można uzyskać zamawiając pakiet L&K Black. Nowe Skody Enyaq będą fabrycznie wyposażone w oprogramowanie ME4, co sugeruje odpowiednik ID. Software 3.4.0. W Polsce auto będzie dostępne w IV kwartale 2023 roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: warto zwrócić uwagę, że Skoda już właściwie uciekła od oznaczenia „iV”. „Enyaq” stało się marką samą w sobie, jak „Kodiaq” czy „Fabia”.

Ważne uwagi na temat oprogramowania ma Pan Piotr:

Nie wierzę, że oprogramowanie w ID.7 będzie z linii 3.x – za duże zmiany. Natomiast Skoda na Twitterze pisała, że stare samochody w ogóle nie dostaną ME4, bo są niekompatybilne sprzętowo. Zamiast tego będą dostawać kolejne wersje oprogramowania z linii 3.x, która będzie rozwijana równolegle z 4.x:

Z drugiej strony nie wiem, czy VW coś nie wspominał, że stare ID. mają dostać oprogramowanie z ID.7 – natomiast nie mogę dokopać się do źródła.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.4]