We wtorek, 11 sierpnia, ma się odbyć prezentacja możliwości modelu Lucid Air. Producent zamieścił na Twitterze zwiastun, z którego wynika, że elektryk osiągnie 442 mil, czyli 711 kilometrów na baterii. Nie wiadomo, czy są to dane według procedury EPA, a więc bliskie realnym, czy próba bicia rekordu.
Lucid Air – pierwszy samochód, który przebije granicę 700 kilometrów zasięgu?
Jeśli chodzi o zasięgi realne lub ich dobre przybliżenia, w tej chwili prym wiedzie Tesla Model S Long Range Plus z baterią 92 (102) kWh. Według EPA samochód osiąga 402 mile / 647 kilometrów, co nawet uwzględniając optymalizacje Tesli daje około 520-550 kilometrów realnego zasięgu przy spokojnej jeździe.
Jeżeli Lucid obiecuje, że model Air będzie w stanie dojść do poziomu 442 mil / 711 kilometrów na baterii, to znaczy, że pobije Teslę o 10 procent. I będzie pierwszym na świecie autem elektrycznym, które przekroczy granicę 700 kilometrów, gdy tylko trafi do produkcji pod koniec bieżącego roku:
How many miles can the #LucidAir go on a single charge? Find out on Tuesday, August 11th—we’ll reset the standard for EVs. pic.twitter.com/ACLBsgWNS5
— Lucid Motors (@LucidMotors) August 7, 2020
Warto jednak dodać, że w kwietniu Lucid urządził już pokazową prezentację, w trakcie której osiągnięto ponad 640 kilometrów zasięgu. I to nie był test wynikający z procedury EPA, lecz niezbyt szybka jazda na rekord:
> Lucid Air z zasięgiem 640+ kilometrów przy (bardzo) powolnej jeździe [wideo]
W tej sytuacji materiałem porównawczym będzie włoski rekord Modelu S 100D, w którym na jednym ładowaniu pokonaniu dystans niemal 1 080 kilometrów. To zresztą chyba jedyny taki rekord, który oficjalnie (jako prawdziwy) potwierdził Elon Musk:
> Najdłuższa trasa na jednym ładowaniu? Tesla Model S przejechał… 1 078 kilometrów! [WIDEO]
Prezentacja modelu Lucid Air odbędzie się 9 września 2020 roku. Mamy wtedy poznać ostateczny wygląd auta oraz jego finalne szczegóły techniczne. Pierwsza seria aut zostanie dostarczona do nabywców w 2021 roku.