Lucid pochwalił się ciekawym osiągnięciem. Pracownicy firmy w prototypowym Lucid Air pokonali ponad 640 kilometrów na jednym ładowaniu. Z filmu wynika, że jazda była raczej umiarkowanie szybka, z restrykcyjnym pilnowaniem wszelkich ograniczeń, trudno więc ocenić, czy wynik jest faktycznie doniosły.

Lucid Air – dobry zasięg czy marketing?

Lucid Air pokonał ponad 640 kilometrów z siedziby firmy w Dolinie Krzemowej do Los Angeles, a następnego dnia – po ładowaniu – wrócił inną drogą do miejsca startu. W trasie zdecydowano się na postój na tankowanie towarzyszącej prototypowi ciężarówki. Z ujęcia w Santa Monica wynika (368,7 mil / 593 km), że auto jechało już na resztkach energii albo jego kierowca restrykcyjnie przestrzegał przepisów, bo samochód poruszał się bardzo wolno.

Ciekawie wyglądają ujęcia z kabiny: wnętrze samochodu zostało pokryte roboczymi panelami, a na licznikach coś się wyświetla. Lewy niemal na pewno pokazuje szybkość w milach na godzinę, prawy wydaje się prezentować zupełnie przypadkowe liczby – można to dostrzec na stacji benzynowej, gdy liczba ze 152/146 stopniowo zmniejsza się do 133 bez żadnego widocznego powodu.

Teoretycznie mogłaby to być temperatura czegoś (zespołu napędowego?) wyrażona w stopniach Fahrenheita, ale w takim razie nie miałaby racji bytu wartość „311”, którą widać na niektórych ujęciach z podróży:

Bateria i instalacja samochodu pracują pod napięciem ponad 800 woltów – portal Electrek dowiedział się, że ma być to „ponad 900 woltów” (źródło). Gdy akumulatory są rozładowane, wartość zjeżdża do około i poniżej 800 V, co prawdopodobnie widać w prawym górnym rogu środkowego wyświetlacza, liczba „813.1″:

Intrygujące jest to, że twórcy samochodu nie mówią o dużej baterii, lecz raczej o „inteligentnym zasięgu”. Od pojemności akumulatorów ważniejsza ma być „niezwykła wydajność” zespołu napędowego, co sugeruje, że Air może zadebiutować na rynku z pakietami o pojemności około 100 kWh. Wtedy walka o osiągnięcie 640+ kilometrów na jednym ładowaniu byłoby istotne wizerunkowo – to więcej niż obiecuje dziś Tesla w Modelu S Long Range Plus (391 mil / 629 km) z identyczną pojemnością baterii.

Dodajmy jednak, że przy bardzo oszczędnej jeździe Tesla Model S 100D już w 2018 roku osiągnęła rekordowe 1 078 kilometrów na baterii:

> Najdłuższa trasa na jednym ładowaniu? Tesla Model S przejechał… 1 078 kilometrów! [WIDEO]

Produkcja Lucid Air ma wystartować pod koniec 2020 roku. Wcześniej odbędzie się publiczny pokaz auta.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: