Świeżo upieczony właściciel Tesla Model 3 postanowił podzielić się ze światem wrażeniami z obcowania z autem. Jego opinia o Modelu 3 jest zdecydowanie korzystna – trudno spodziewać się innej po kimś, kto od lat ufa Tesli i czekał na samochód prawie dwa lata! – a przy okazji znalazło się w niej kilka ciekawostek: wysoka ocena systemu nagłośnienia, narzekania dotyczące ekranu i konsoli środkowej oraz sugestie związane z ładowaniem w domu.

Recenzja Tesla M3

Zawieszenie? Raczej sportowe niż komfortowe

Zawieszenie zostało ocenione w podobny sposób, jak to sygnalizowano w innych testach Tesla Model 3: jest twarde i daje poczuć drogę. Autorowi recenzji skojarzyło się ze sportowym sedanem, inni autorzy porównywali je do typowego zawieszenia niemieckich sedanów.

Ładowanie w domu? Maksymalnie 32 ampery z nowym kablem

Podczas ładowania z gniazda NEMA 14-50 – amerykańska wersja „siły”, obsługiwana od niedawna również przez Nissana Leafa 2każda godzina podłączenia do gniazdka oznaczała dodatkowe 35-39 kilometrów zasięgu. Zdaniem właściciela to „całkowicie w porządku”, jeśli wziąć pod uwagę, że samochód będzie wpięty przez całą noc.

Kierowca był jednak nieco rozczarowany, że nowy kabel Universal Mobile Charging Cable (UMC) ogranicza natężenie do 32 amperów zamiast wykorzystać maksymalny prąd w gniazdku (40 amperów). Sugerował zakup starej wersji kabla UMC, która ponoć pozwala na wykorzystanie pełni możliwości NEMA 14-50 – i skrócenie czasu ładowania.

> Liczba samochodów elektrycznych w Polsce [KPMG] (aktualizacja)

Ekran? Kontrolki zbyt daleko po prawej

Autor recenzji podkreśla, że licznik wyświetlający się w lewym górnym rogu wyświetlacza wymaga tylko kilku minut przyzwyczajenia. Odczytanie go nie wydało mu się trudniejsze niż w wypadku liczników znajdujących się za kierownicą.

Problemem są natomiast pozostałe funkcje. Jako że lewa część ekranu jest zajęta bieżącymi informacjami na temat samochodu, wszystkie pozostałe elementy zepchnięto dalej. Co oznacza, że przełączanie opcji czy szczegółowe kontrolowanie nawigacji punkt-po-punkcie wymaga sięgnięcia ręką lub wzrokiem daleko na prawo.

> Najpopularniejsze samochody elektryczne 2017 na świecie [RANKING]

Audio? Super!

Nabywca samochodu w superlatywach opisuje system audio. Jego zdaniem jest lepszy niż w Modelu S i X. Zaleca włączenie opcji „immersive sound” i dodaje przy okazji, że w interfejsie przydałoby się kilka poprawek – które pewnie nastąpią.

Konsola środkowa? Za wysoka i zbyt śliska, chwyta brud

Niezbyt pochlebnie natomiast została oceniona konsola środkowa. Ma psuć estetykę auta ze względu na zbyt dużą wysokość. W dodatku jest gładka i śliska, co oznacza, że widać na niej każdy pyłek i dotknięcie – a leżące na niej przedmioty spadają przy gwałtowniejszych skrętach. Tutaj o szybką poprawkę będzie już znacznie trudniej…

 

Warto przeczytać: Veteran Tesla owner shares honest thoughts about his new Model 3

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Elektryczne samoloty [niedalekiej] przyszłości:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]