Wygląda na to, że europejscy producenci wymyślili sposób, jak zadeklarować wyższe zasięgi nadchodzących samochodów elektrycznych. Od pewnego czasu podają je w postaci zakresu, który, jak się później okazuje, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Tak samo jest z Mini Cooper SE vel Electric.

Mini Cooper SE: zasięg 200-232 km WLTP, 177 kilometrów realnie w trybie mieszanym

Podane przez BMW wskaźniki WLTP „200-232 km” sugerowały, że samochód powinien mieć 170-200 kilometrów zasięgu realnego, o czym zresztą parokrotnie informowaliśmy. Przy prezentacjach Mini bez ceregieli podaje tę najwyższą wartość (patrz: zdjęcie otwierające). Okazuje się, że wskaźniki, które dotychczas całkiem nieźle się sprawdzały, zaczynają podlegać „optymalizacjom”.

> Realny zasięg Porsche Taycan to 323,5 kilometra. Zużycie energii: 30,5 kWh/100 km

Na amerykańskiej stronie Mini pojawił się spodziewany realny zasięg Mini Electric według EPA. W Stanach Zjednoczonych producenci obawiają się procesów, dlatego wartości te są najczęściej bliskie prawdzie. Wartość? 110 mil, czyli 177 kilometrów:

To liczba mieszcząca się w wyliczonym przez nas zakresie 170-200 km, ale blisko jego dolnej granicy – co sugeruje nam, że stosowana w Europie procedura WLTP właśnie wyruszyła tą samą drogą, którą kiedyś poszła NEDC, obecnie już całkowicie odklejona od rzeczywistości.

Mini Cooper SE wykorzystuje zespół bateryjno-napędowy BMW i3s 94 Ah. Dysponuje baterią o pojemności 28,9 kWh (całkowita: 32,6 kWh), oferuje moc 135 kW (184 KM), 270 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie do 100 km/h trwające 7,3 sekundy. Pojemność bagażnika auta to 211 litrów.

> Mini Electric (2020) vel elektryczny Mini Cooper SE zaprezentowany. Broni się tylko ceną [aktualizacja]

Największą zaletą samochodu jest to, że otrzymujemy BMW i3s poprzedniej generacji o kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej, bo cena Mini Cooper SE zaczyna się od 139 200 zł. Wada? No właśnie: „poprzedniej generacji”.

Nota od redakcji: rozważamy użycie sformułowania „jednostek WLTP” zamiast „km WLTP”, żeby ochronić Czytelników przed manipulacją. Podobnie zrobiliśmy już z NEDC – piszemy wyłącznie „jednostek NEDC”, nigdy „km NEDC”.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: