Fabrice Cambolive, prezes marki Renault, twierdzi, że fala obniżek cen w Tesli to ostrzeżenie dla konkurencji wytwarzającej samochody elektryczne. Dlatego firma ma zamiar sprawdzić, jak wypada na poszczególnych rynkach i co powinna zrobić, żeby utrzymać się w grze. Aktualnie najtańszy Renault Megane Elektryczny z baterią zbliżoną do tej w Tesli Model 3 RWD jest DROŻSZY niż wspomniany pojazd amerykańskiej marki: Model 3 kosztuje od 205 990 złotych, cena Megane E-Tech Elektrycznego EV60 to 206 900 zł.
Tesla tańsza niż Renault, Renault ma problem
W rozmowie z portalem Automotive News Europe (TUTAJ; za paywallem) Cambolive pochwalił się, że sprzedaż elektrycznego Renault Megane mocno wzrosła w marcu 2023 roku, samochód ma być obecnie jednym z popularniejszych modeli Renault. Stało się tak „mimo bardzo ograniczonej polityki rabatowej”. Jako redakcja Elektrowozu możemy dodać, że w Norwegii, która jest pewnym wyznacznikiem popularności elektryków, Megane E-Tech Elektryczne znalazło w sumie 963 nabywców, przy czym w tym roku sprzedały się 83 egzemplarze.
We Francji w lutym 2023 elektryczny Megane był na 5. miejscu wśród aut elektrycznych po 1/ Dacii Spring, 2/ Tesli Model Y, 3/ Peugeocie e-208, 4/ Fiacie 500e. W marcu spośród elektryków najlepiej sprzedawała się Tesla Model Y, która zajęła w kraju 4. miejsce w ogóle, niezależnie od rodzaju zespołu napędowego. Następnym czystym elektrykiem była Dacia Spring, ulokowała się na 11. miejscu. Najchętniej kupowanymi samochodami w ogóle były 1/ Peugeot 208 (wraz z e-208), 2/ Renault Clio i 3/ Citroen C3; w TOP12 Megane się nie zmieścił (źródło).
Cięcia cen, które stosuje Tesla – kontynuuje Cambolive – są wyzwaniem, [bo] startują od kosztowej strony produkcji samochodów. Ma to być ostrzeżenie dla innych marek oferujących elektryki, [że powinny przyjrzeć się swoim procesom wytwarzania aut i je zoptymalizować]. Prezes Renault wie, co mówi, Megane Elektryczne jest obecnie droższe niż Tesla Model 3 z baterią o podobnej pojemności, choć jest mniejsze, słabsze, wolniejsze, ma mniejszy zasięg, obsługuje niższe moce ładowania prądem stałym i jest gorzej wyposażone.
Pan Pluto zamieściły wnikliwy komentarz, który chyba prawdziwie opisuje rzeczywistość: