Już czwartego września 2019 roku będzie miała miejsce premiera pierwszego elektrycznego Porsche: Porsche Taycan Turbo. Do mediów zaczynają trafiać kolejne przecieki na temat samochodu: że będzie dysponował funkcją overboost, która doda mu na chwilę ponad 70 kW (100 KM) mocy oraz, że będzie… drogi.

Porsche Taycan Turbo z funkcją overboost

Porsche Taycan w najmocniejszej wersji ma posiadać funkcję overboost (pol. przeładowanie), która pozwoli na osiągnięcie mocy ponad 515 kW (ponad 700 KM) przez 2,5 sekundy zamiast deklarowanych „ponad 440 kW (600 KM)” dostępnych w trybie normalnej jazdy. Jak twierdzi portal Autocar, dzięki temu samochód ma być w stanie rozpędzić się do 97 km/h (60 mph) w mniej niż 3 sekundy, co oznacza, że w najgorszym razie przyspieszenie Porsche Taycan Turbo do 100 km/h powinno trwać 3,1 sekundy (źródło).

To lepiej niż Tesla Model 3 Performance, która przyspiesza w 3,3/3,4 sekundy (dane użytkowników/dane producenta).

Działanie funkcji overboost w Porsche Taycan faktycznie dało się zauważyć podczas rekordowego okrążenia na Nuerburgring, gdy samochód przekraczał obiecywane przez producenta 250 km/h jako szybkość maksymalną:

 

Nie ma żadnych nowych informacji na temat innych danych technicznych: bateria ma mieć 96 kWh, auto zostanie wyposażone w dwa silniki (po jednym na oś), dwubiegową przekładnię, a obiecywany zasięg WLTP ma wynieść nawet 515 kilometrów. Czyli realnie: 440-480 kilometrów na jednym ładowaniu.

> Nowe BMW X5 xDrive45e: CENA od 377 tysięcy złotych, bateria 24 kWh (!), zasięg w trybie elektrycznym ~60 km

Pojawiają się jednak głosy niezadowolenia, że samochód ma być droższy niż się wcześniej spodziewano. Choć już pod koniec 2018 roku wspominano o cenie startowej wynoszącej 130 tysięcy dolarów dla wersji Taycan Turbo, teraz coraz częściej słychać głosy niezadowolenia, że auto w Europie będzie dwa razy droższe niż Tesla Model 3 Performance.

Cena Porsche Taycan Turbo ma się rozpoczynać od co najmniej 120 tysięcy euro, czyli równowartości około 530 tysięcy złotych. To dużo, ale kwota mniej więcej zgadza się z przewidywaniami kanału Fully Charged, który postawił poprzeczkę nawet nieco wyżej – na 560 tysiącach złotych – oraz też zapowiedział znacznie tańszą wersję z napędem na jedną oś pod koniec 2020 roku:

> Porsche Taycan – wrażenia Fully Charged [YouTube] Cena dla wersji RWD od 304 tysięcy złotych?!

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]