W środę, 27 lutego 2019 roku, miała miejsce premiera pierwszego samochodu elektrycznego marki Polestar. Zapowiadany jako konkurent Tesli Model 3, Polestar 2, otrzymał baterię o pojemności 78 kWh, która oferuje 500 kilometrów zasięgu WLTP. Zapoznać z nim będzie się można w butikach – salonach ulokowanych w centrach miast. Cena auta będzie się rozpoczynać od 59 900 euro i z czasem zjedzie do poziomu 39 900 euro za tańsze wersje wyposażenia.

Polestar 2: dane techniczne, cena i wszystko, co wiemy

Wymiary:

  • długość: 4,607 metra (segment D/D-SUV),
  • szerokość: 1,8 metra,
  • wysokość: 1,478 metra,
  • rozstaw osi: 2,735 metra.

Bateria Polestara 2 o pojemności 78 kWh składa się z 324 ogniw w woreczkach (ang. pouch cells) zebranych w moduły. Dzięki jej konstrukcji auto ma wyższą sztywność, ale prezes firmy pochwalił się również, że zaprojektowano ją w taki sposób, by obniżyć hałas we wnętrzu auta. Przy 100 km/h udało się w kabinie zejść do poziomu 70,6 dB(A).

> Hałas w kabinie Nissana Leafa (2018)? Jak w samochodzie marki premium, czyli CISZA!

78 kWh baterii ma pozwalać na przejechanie 500 kilometrów wyliczonych według procedury WLTP, co sugeruje około 420-440 kilometrów realnego zasięgu – a więc w okolicach Tesli Model 3 Mid Range (425 km). Polestar 2 wyposażony jest w dwa silniki (po jednym na oś) o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 330 Nm każdy. Całkowita moc to 300 kW (408 KM), łączny moment obrotowy to 660 Nm.

Auto wyposażone jest w Bluetooth, dlatego kluczykiem do niego jest smartfon. Przycisk Start jest… w siedzeniu: wystarczy zająć miejsce za kierownicą, żeby można było odjechać samochodem. Na konsoli centralnej pojawił się 11-calowy wyświetlacz ustawiony w pionie – a więc nawiązujący do Tesli X i S. Systemem zarządzającym całością jest Google Android HMI ze zintegrowanymi Mapami czy Asystentem.

Ceny: Polestar 2 na poziomie Modelu 3 Dual Motor. Taniej będzie później

Cena Polestara 2 będzie lokować się w przedziale od 59,9 do 39,9 tysiąca euro, co daje równowartość od 259 do 172 tysięcy złotych. Kolejność podajemy odwrotną, ponieważ najpierw dostępne będą najdroższe warianty z dwoma silnikami (AWD), a tańsze dopiero stopniowo, później. Auto ma być dostępne w modelu subskrypcyjnym.

Produkcja auta rozpoczyna się w lutym 2020 roku w Chinach i w tym samym roku samochód będzie dostępny w Kanadzie, Kalifornii, a w Europie w Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Belgii.

Polestar 2 – a więc samochód segmentu D/D-SUV – ma być podstawowym wariantem w ofercie. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w maju 2020 roku.

Zapis transmisji na żywo:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]