Portal Car and Driver przetestował Nissana Leafa (2018). Dziennikarze dokonali jednego zaskakującego pomiaru: podczas jazdy z szybkością 113 kilometrów na godzinę, poziom hałasu w kabinie osiągnął zaledwie 65 decybeli (dB).

Hałas w kabinie samochodów: test Auto Bilda kontra Nissan Leaf 2

65 decybeli pochodzące z – jak można się spodziewać – szumu wiatru i opon na asfalcie to bardzo mało. To głośność normalnie prowadzonej rozmowy, a jednocześnie poziom, który Car and Driver porównał do poziomu aut marek luksusowych.

> Booking.com wprowadził możliwość filtrowania hoteli po ładowarkach

Sprawdziliśmy. W 2013 roku niemiecki Auto Bild przeprowadził test, który odbił się, nomen omen, szerokim echem na całym świecie. Dziennikarze zbadali hałas w kabinach różnych samochodów, żeby znaleźć ten najcichszy.

Oto, jakie uzyskali wyniki:

  1. BMW 730d Blue Performance – 58 decybeli przy 100 km/h, 62 decybele przy 130 km/h
  2. Jaguar XJ 3.0 V6 Diesel S Luxury – 58 / 63 decybele,
  3. Audi A8 4.2 TDI DPF quattro tiptronic – 59 / 64 decybele,
  4. VW Touareg 4.2 V8 TDI DPF Automatik – 59 / 66 decybeli,
  5. Jaguar XF 3.0 V6 Diesel – 60 / 66 decybeli,
  6. Audi Q7 3.0 TDI DPF quattro tiptronic – 60 / 63 decybele,
  7. BMW X6 ActiveHybrid – 60 / 65 decybeli,
  8. Mercedes R350 CDI L DPF 4Matic 7G-Tronic – 60 / 65 decybeli,
  9. BMW 520d Touring – 61 / 65 decybeli,
  10. Mercedes S400 Hybrid 7G-Tronic – 61 / 66 decybeli,

Obydwa wyniki trudno ze sobą porównywać, ponieważ procedury testowe i lokalizacje mikrofonów były różne. Widać jednak, że czołówka gwarantuje niższy poziom hałasu we wnętrzu niż Nissan Leaf (2018). Samochód elektryczny plasowałby się gdzieś w trzeciej dziesiątce aut, na poziomie Lexusa RX450h, VW Polo 1.2 TSI i BMW X3.

Ranking najcichszych samochodów tutaj, test Nissana Leafa 2018 tutaj.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.8]