Niedawna premiera Seata el-Borna odsłoniła kolejne tajemnice Volkswagena ID.3 vel Neo. Skoro samochody będą wyjeżdżały z tej samej fabryki w Zwickau, prawdopodobnie otrzymają dokładnie te same baterie. Czyli VW ID.3 niemal na pewno będzie miał wariant 62 kWh, a oprócz niego jeszcze jeden z akumulatorami o pojemności pomiędzy 40 a 50 kWh. Wiele wskazuje na 45-48 kWh.

Zasięgi VW ID3. vel Neo: 330 km dla słabszej oraz 430-440 km WLTP dla mocniejszej wersji?

W wywiadzie udzielonym portalowi AutoExpress, Christian Senger, szef segmentu e-Mobility w koncernie – a od 1 marca 2019 szef działu Samochód i Usługi Cyfrowe (ang. Digital Car & Services) – zapowiedział, że podstawowa wersja Volkswagena ID.3 będzie miała 330 kilometrów zasięgu WLTP. Sądząc po innych autach z tego samego segmentu powinno to oznaczać około 275-295 kilometrów zasięgu realnego.

> Samochody elektryczne, które mają zasięg 300+ km – klasa / segment C, czyli kompakty [RANKING]

AutoExpress spekuluje, że samochód zostanie wyposażony w baterię o pojemności 48 kWh i ta wielkość faktycznie nieźle pasuje do podawanych liczb. Jednak Senger zastrzega, że auto będzie miało słabsze osiągi i niższą moc niż droższy wariant. A ograniczenie mocy zwykle idzie w parze z większym zasięgiem bez konieczności powiększania baterii. Dlatego stawiamy raczej na okolice 45 kWh. Ale to już niewielkie różnice.

Oprócz niego na rynku pojawi się też mocniejszy, lepiej wyposażony model Volkswagena ID.3 (Neo), który, jak mówi Senger „przekroczy 400 i będzie bliżej 450 kilometrom [WLTP]”. Jego zapowiedź już zobaczyliśmy: to Seat el-Born z zasięgiem 420 km WLTP, czyli realnie 350-400 km. Dzięki innej sylwetce lub nieco niższej mocy Volkswagen ID.3 może osiągnąć 430-440 kilometrów WLTP, ponieważ koncern Volkswagena pozycjonuje Seata jako markę aut usportowionych, a Volkswagena jako samochód „dla każdego”.

A co z VW ID. Neo / ID.3 82 kWh?

Platforma MEB ma pozwalać na osiąganie zasięgów powyżej 550 kilometrów (WLTP), dlatego w internecie pojawiają się spekulacje, że Volkswagen ID.3 będzie dostępny w wariancie z akumulatorami 82 kWh. Taka opcja wydaje nam się mało prawdopodobna. Producent raczej nie zdecyduje się na konkurencję tanim autem segmentu C ze znacznie droższym Audi e-tron (segment D-SUV).

Innymi słowy spodziewamy się na rynku następujących modeli:

  • Volkswagena ID.3 / Neo 45-48 kWh z zasięgiem WLTP 330 km, czyli 275-295 km realnie,
  • Volkswagena ID.3 / Neo 62 kWh z zasięgiem WLTP 430-440 km, czyli 360-390 km realnie,

…oraz raczej nie spodziewamy się Volkswagena ID.3 82 kWh. Gwoli uczciwości musimy jednak dodać, że pojawiają się sugestie, że wariant 82/83 kWh pojawi się „później” (źródło).

Przypomnijmy, że Volkswagen ID.3 / Neo ma zadebiutować wiosną 2019 roku (czyli wkrótce), a najtańsza wersja powinna kosztować „tyle, co porównywalny Volkswagen Golf”. Daje to równowartość około 110-120 tysięcy złotych:

> Cena elektrycznego Volkswagena ID. od 110-120 tysięcy złotych? To będzie HIT!

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]