Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pierwsze dostawy VW ID.4 już w Holandii. Oficjalny start sprzedaży na początku stycznia

W holenderskich statystykach nowych samochodów pojawił się już Volkswagen ID.4, elektryczny crossover Volkswagena na platformie MEB. W pozostałych krajach salony powinny przyjmować wstępne zamówienia na auto, przy czym w większości z nich oficjalny rynkowy debiut modelu (=start sprzedaży) będzie miał miejsce na początku roku.

Volkswagen ID.4 lada chwila, Skoda Eynaq iV kilka miesięcy później

Choć VW ID.4 wskoczył w Holandii do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych aut elektrycznych, oficjalnie będzie można go zamawiać na początku przyszłego roku. Inna sprawa, że „wyrazić zainteresowanie samochodem”, tj. zapisać się w kolejce na auto, nawet w Polsce można już od początku października:

> Ceny: Volkswagen ID.4 1st od 202 390 złotych. Nabywcy VW ID.3 1st mają prawo do lekkiej irytacji

Samochód dostępny jest obecnie w wersji z jedną tylko baterią (77 kWh) i jednym zespołem napędowym (RWD, 150 kW/204 KM), jest więc odpowiednikiem Skody Enyaq iV 80. W przeciwieństwie do Volkswagena ID.3, w którym oprogramowanie było dopracowywane w trakcie sprzedaży, Volkswagen ID.4 od samego początku ma być gotowy software’owo.

Statystyki sprzedaży Volkswagena ID.4 w Holandii (c) Eu-evs.com

Wstępne recenzje VW ID.4 są pozytywne, chwalony jest wygląd auta, użyte materiały, zasięg. Niemiecki kanał Robin.tv po dwóch dniach testowania z „jazdą sprawiającą frajdę” i sprawdzaniem możliwości samochodu osiągnął średnie zużycie wynoszące 24,6 kWh/100 km, co daje ponad 300 kilometrów na baterii przy intensywnej jeździe z autostradowymi eksperymentami (późna jesień, temperatury w okolicy 10 stopni Celsjusza).

Przy jeździe w trybie 80->10 procent będzie to około 220 kilometrów na baterii. Czas ładowania w tym przedziale powinien wynieść nieco ponad 40 minut, oczywiście pod warunkiem, że będziemy dysponować stacją ładowania działającą z mocami powyżej 100 kW.

Zasięg VW ID.4 wynikający z procedury EPA to 402 kilometry, więc tyle powinniśmy przejechać przy spokojnej jeździe drogami podmiejskimi – ale wiosną, latem, jesienią, gdy temperatury wynoszą kilkanaście stopni Celsjusza i więcej.

Zdjęcie otwierające: recenzja VW ID.4 na kanale (c) Robin.tv / YouTube:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version