Volkswagen ID.4, elektryczny crossover Volkswagena zbudowany na platformie MEB, ma już certyfikację amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska dotyczącą zużycia energii i zasięgu. Auto w wersji ID.4 1st i ID.4 Pro S na jednym ładowaniu w trybie mieszanym ma przejechać 250 mil, czyli 402 kilometry.

Zasię VW ID.4 w Europie a w Stanach Zjednoczonych – procedury

Zgodnie z danymi podawanymi przez producenta w Europie, zasięg Volkswagena ID.4 1st wynosi 500 jednostek WLTP (493 jednostki dla 1st Max). Na tej podstawie wyliczaliśmy, że realny zasięg wyniesie około 427 kilometrów. Wynik EPA wynoszący 402 kilometry sugeruje, że przy rozładowaniu baterii do zera samochód powinien faktycznie pokonać te 410-420 kilometrów. Przy jeździe autostradowej ALBO w przedziale 80->10 procent będzie to około 290 kilometrów.

Przy jeździe autostradowej w przedziale 80->10 procent – obydwa powyższe warunki spełnione jednocześnie – spodziewajmy się zatem około 190-210 kilometrów.

Volkswagen ID.4 to elektryczny crossover górnej części segmentu C-SUV. Posiada jeden silnik o mocy 150 kW (204 KM), momencie obrotowym 310 Nm, który napędza tylne koła. W odróżnieniu od Volkswagena ID.3 wyposażony jest standardowo w baterię o pojemności 77 (82) kWh – akumulatory o mniejszej pojemności powinny być dostępne w przyszłości. Pojemność bagażnika wynosi 543 litry.

Ceny VW ID.4 w Polsce dla wariantu 1st startują od 202 390 złotych.

A sam wynik? Dobry. Oznacza, że przeciętna podróż po Polsce nie będzie wymagała żadnych przystanków na ładowanie, w najgorszym razie powinna zamknąć się w 1-2 postojach. Warto wtedy zadbać, by korzystać ze stacji ładowania obsługujących moce powyżej 50 kW, bo VW ID.4 w tym wariancie potrafi pobierać energię z mocą do 125 kW.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: