Tuż przed premierą „wyciekło” zdjęcie nowej generacji Renault Zoe. Zdjęcie jest lekko zniekształcone, ale już na pierwszy rzut oka widać, że samochód nie różni się szczególnie od swego starszego brata. Nieoficjalnie mówi się, że do premiery Zoe (2020) dojdzie za trzy dni, w poniedziałek 17 czerwca 2019 roku.

Renault Zoe (2020) pozostanie liderem segmentu B?

Zdjęcie opublikowane na RenaultForum to prawdopodobnie typowy wyciek kontrolowany (źródło). Świetnie widać na nim auto, które za sprawą ujęcia wydaje się wyraziste, większe, z bardziej muskularnym przodem niż jest w rzeczywistości. Usiłowaliśmy przekształcić fotografię, by ukazywała bardziej naturalną perspektywę, ale operacja ta zakończyła się umiarkowanym sukcesem (zdjęcie na górze).

Silna presja ze strony Peugeota e-208 i Opla Corsy-e może sprawić, że nowy Renault Zoe (2020) lekko nas zaskoczy. Auto ma dysponować baterią o pojemności 54 kWh – Peugeot i Opel mają po 50 kWh – oraz zaoferować 400 km WLTP, czyli 340-370 kilometrów zasięgu realnego.

> Honda e z baterią 35,5 kWh, centralnym portem ładowania i napędem na tył [oficjalnie]

InsideEVs spodziewa się silnika R130 o mocy 95 kW (129 KM), który zastąpi dotychczasowy R110 o mocy 80 kW. Trzeba tutaj jednak zaznaczyć, że samochody Grupy PSA oferują aż 100 kW mocy, dlatego Renault może zdecydować się na wojnę i wprowadzenie wersji R136 albo nawet R140 (odpowiednio 100/103 kW) [spekulacje www.elektrowoz.pl].

Nieoficjalnie mówi się, że samochód będzie obsługiwał ładowanie z mocą 100 kW na szybkiej ładowarce prądu stałego (DC), ale pozwoli też na całkiem sprawne uzupełnianie energii ze źródła prądu przemiennego (AC) – maksimum nadal ma wynosić 22 kW, dokładnie tyle samo, ile w wersjach R90 i R110. To więcej niż oferuje jakikolwiek sprzedawany dziś nowy elektryk.

Premiera Renault Zoe (2020) ma nastąpić już 17 czerwca 2019 roku. A oto zdjęcie przed naszą modyfikacją perspektywy:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: tekst trafił na stronę, a następnie z niej znikł na kilka godzin ze względu na drobne problemy techniczne. Przepraszamy.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]