Kiedy producent podawał zasięg Hondy e (200 km WLTP), szacowaliśmy, że bateria samochodu powinna mieć około 35 kWh pojemności. Nie pomyliliśmy się zbytnio: pojemność akumulatorów Hondy e to, już oficjalnie, 35,5 kWh. Taka ilość energii powinna wystarczyć na pokonanie 170-185 kilometrów na jednym ładowaniu (zasięg realny).

Honda e: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez producenta, Honda e będzie miała chłodzoną wodą baterię Li-ion. Nie podano, czy 35,5 kWh to pojemność użyteczna, czy może całkowita  – stawiamy raczej na wartość brutto (całkowitą), ponieważ wynika to z szacunków dotyczących zasięgu. Czyli użyteczna pojemność akumulatorów Hondy e wyniosłaby około 33 kWh [spekulacje www.elektrowoz.pl].

Port ładowania umieszczony będzie centralnie, w przedniej części maski. Mamy nadzieję, że nie będzie z nim takich problemów, jakie wystąpiły w Audi e-tron… Honda obiecuje ładowanie do 80 procent w 30 minut. Łatwo policzyć, że oznacza to moc ładowania wyższą niż 50 kW – z obliczeń wychodzi nam średnio 53 kW, wartości chwilowe mogą być zatem wyższe. Aktualny trend rynkowy to ładowanie baterii z szybkością 1,5-2 C (1,5-2x pojemność baterii), co również całkiem nieźle pasuje do wcześniejszych danych.

Z drugiej strony trzeba koniecznie zastrzec, że jeśli wspomniane „ładowanie do 80 procent” odbywa się z poziomu 10 procent, to moc ładowania zmieści się w przedziale do 50 kW.

Honda e powstanie na własnej platformie Hondy, ma mieć rozkład masy 50:50 i napęd na tył. Japoński producent chwali się, że zebrał w tej chwili 31 tysięcy rejestracji, choć trudno powiedzieć, czy są to wstępne rezerwacje, czy może tylko internauci zapisani na newsletter. Listy oczekujących są obecnie otwarte w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Norwegii.

> Honda potwierdza: miejski elektryk otrzyma nazwę Honda e. Cena? Strzelamy: o segment wyższa

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]