Wielka afera z Oplem Ampera E w tle! Należący do General Motors Opel sprzedawał model Ampera E, choć do każdego egzemplarza dokładano 10 tysięcy euro. Mimo to firma nie rezygnowała z produkcji, ponieważ Ampera E obniżał całościową emisję dwutlenku węgla przez koncern motoryzacyjny. Grupa PSA twierdzi, że GM nie podało PSA dokładnych danych – a to sprawia, że Francuzom grożą olbrzymie kary finansowe

Grupa PSA: nieopłacalna produkcja Ampera E w GM lub kary za emisję CO2

Grupa PSA stoi teraz przed olbrzymim dylematem. Kilka tygodni temu prezes Opla zapowiedział, że firma skupi się na produkcji samochodów „na bazie rozwiązań PSA”, co w zasadzie oznaczało koniec produkcji modelu Ampera E wytwarzanego przez General Motors. Carlos Tavares, szef Grupy PSA, od początku zresztą zapowiadał, że nieopłacalne modele zostaną wycięte:

> Opel Ampera E jednak DO ŚMIETNIKA. Firma chce elektryfikować auta „na bazie PSA”: Grandland X, Corsa i…

Jeśli jednak Opel wprowadzi swoje zapowiedzi w czyn i uśmierci auto (co, de facto, już uczyniono), globalny bilans emisji dwutlenku węgla Opla wzrośnie. Może dojść nawet do poziomu, w którym firma będzie musiała ponosić kary za każdy wyprodukowany samochód: nawet po 95 euro za każdy gram ponad normę (130 g/km)! Oznacza to niebezpieczeństwo dla stabilności finansowej nie tylko Opla, ale całej Grupy PSA!

Alternatywą jest dalsza produkcja Opla Ampera E w zakładach General Motors, co oznacza konieczność dokładania pieniędzy do każdej sprzedanej sztuki auta.

Grupa PSA może chcieć zażądać zwrotu 600-800 milionów euro

Jak donosi Reuters, PSA prawdopodobnie zechce oskarżyć General Motors o wprowadzenie w błąd w temacie strategii emisyjnej Opla. Cytowani przez Reutersa informatorzy mówią o żądaniu zwrotu 0,6-0,8 miliarda euro, czyli równowartości 2,1-2,8 miliarda złotych.

General Motors informuje z kolei, że udostępnił Grupie PSA wszelkie informacje, a samo PSA wnikliwie badało temat.

> Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego przy niskich temperaturach, zimą? [ODPOWIADAMY]

Carlos Tavares, prezes Grupy PSA, już 9 listopada mówił, że Opel roztrzaska się w drobny mak na normach emisji dwutlenku węgla. Miał to sobie uświadomić kilka tygodni po sfinalizowaniu umowy z General Motors…

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Elektryczna Skoda Vision E lepsza niż Tesla Model 3? Zalajkuj i ZOBACZ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.6]