Dotychczas Volkswagen Arteon pozycjonowany był jako luksusowa odmiana Passata. Wygląda jednak na to, że do tego tchnienia premium producent chce dołożyć odrobinę praktyczności, by zwiększyć sprzedaż auta. Nowy VW Arteon dostępny będzie jako hybryda plug-in zarówno w wersji hatchback („Fastback”), jak i kombi („Shooting Brake”) – w obu przypadkach samochody zostaną oznaczone jako Arteon eHybrid.

Nowy Volkswagen Arteon eHybrid – wszystko, co wiemy

Zgodnie z informacjami podawanymi przez Auto Motor und Sport, nowy Volkswagen Arteon zostanie wyposażony w napęd plug-in z Passata GTE. Jednak bateria i możliwość ładowania z gniazdka przestanie być łączona z osiągami („GT”), a pojawi się jako opcje w wersjach Elegance i R-Line.

W zespole napędowym samochodu podstawą będzie standardowy silnik spalinowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 115 kW (156 KM; Passat GTE = 110 kW) współgrający z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM). Obydwa mają napędzać przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Według Auto Motor und Sport zasięg wyniesie około 50 jednostek WLTP, co przekładałoby się na około 43 kilometry zasięgu realnego w trybie mieszanym.

> Nowy Volkswagen Passat GTE (2019): większa bateria, większy zasięg, odświeżone nadwozie

Całkowita pojemność baterii to zapewne 13 kWh, co daje około 10,5 kWh pojemności użytecznej. Producent obiecuje „możliwość odbywania codziennych lokalnych podróży bez silnika spalinowego”, ale trzeba się tutaj mieć na baczności. Starszy brat Arteona, Passat GTE, oferowany jest wyłącznie z wbudowaną ładowarką o mocy 3,7 kW (230 V, 16 A, 1-f), więc uzupełnienie energii to kilka godzin postoju – albo w nocy, albo w pracy. W nowym Arteonie może być podobnie.

W odróżnieniu od Passata, gdzie postawiono na praktyczność, Arteon ma być również atrakcyjny wzorniczo. Dotyczy to choćby pojemności bagażnika w wersji kombi: Arteon Shooting Brake zaoferuje 565 litrów (Fastback: 563 litry), podczas gdy Passat Variant udostępnia aż 650 litrów przestrzeni. Wartości te nie dotyczą jednak hybryd plug-in, w których bateria podnosi podłogę bagażnika i zmniejsza w ten sposób pojemność bagażnika.

> Pracownicy Volkswagena zaczynają oficjalnie testować VW ID.3. 150 aut na ulicach Drezna, Zwickau, Chemnitz

Sprzedaż samochodu ma się rozpocząć w drugiej połowie roku. Cen auta nie podano. Elektryczną odmianą Volkswagena Arteona jest Volkswagen ID. Space Vizzion, który zostanie zaprezentowany w produkcyjnej wersji w 2021 roku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]