Kilka dni temu pokazywaliśmy Wam prawdopodobny wygląd kierownicy w Tesli Model 3 odświeżonej w ramach projektu Highland. Na filmie, z którego pochodziła wycięta klatka, internauci dostrzegli coś jeszcze. Otóż wsiadający do samochodu kierowca wybiera kierunek jazdy na ekranie. Przesuwa palcem w dół, by po chwili wycofać autem z miejsca parkingowego.
Aktualizacja 2023/05/13, godz. 17.27: otrzymaliśmy potwierdzenie, że nowy showroom Tesli w Katowicach startuje w sobotę 20 maja od godziny 18.00. Będzie w CH Libero, Kościuszki 229, na poziomie 0 niedaleko głównego wejścia.
TM3 Refresh na nowym filmie
Zacznijmy od nagrania, które zamieścił na YouTube Caliber197, a na którego fragment zwrócił nam uwagę Czytelnik, Pan Wojciech:
Po zapięciu pasa człowiek chwyta kierownicę i przesuwa za nią dłonią w mechaniczny sposób, jakby szukał palcami niewidocznej dźwigni lub wręcz usiłował zmienić jej pozycję. Następnie sięga do ekranu i palcem wskazującym ześlizguje się w dół. To o tyle interesujące, że w Modelu 3 przestawienie dźwigni wyboru kierunku jazdy w dół oznacza włączenie trybu D (jazda do przodu), tymczasem w Modelach S i X po faceliftingu przesunięcie palcem w dół włącza wsteczny (R).
Samochód wycofuje z miejsca postoju.
We wnętrzu dostrzeżemy sporą liczbę przewodów (od 2:40), kokpit jest zakryty, trudno zatem ocenić, czy dźwignie zniknęły na stałe, czy może pozbyto się ich tymczasowo. Biorąc pod uwagę liczne optymalizacje kosztowe Tesli, bardziej prawdopodobna wydaje się opcja numer 1, a więc kierunkowskazy też włączałoby się przyciskiem na kierownicy. Poza tym na nagraniu niewiele widać, kształty wydają się identyczne, jak w obecnej generacji Modelu 3, nieco inna jest tylko kierownica, wnęki z kamerami na błotnikach zachodzą na drzwi, auto ma nowe felgi.
Pan Mistrzu jest mocno sceptyczny:
Tesla zdementowała informacje, jakoby próbne serie odświeżonego Modelu 3 miały powstawać w Giga Shanghai już w czerwcu 2023 roku. Mimo tego słychać plotki, że dostawy samochodu powinny ruszyć przed końcem roku.
Nota od redakcji Elektrowozu: to w sumie byłoby ciekawe, gdyby firma Muska zaoferowała auta bez dźwigni wyboru kierunku jazdy, po czym wprowadziła do sprzedaży pakiet dodający takie „stare” rozwiązania…