Kia podała szczegóły na temat zespołu napędowego nowej Kii Sorento. W pierwszej fazie samochód otrzyma m.in. zwykły napęd hybrydowy, natomiast „w przyszłości” pojawi się również nowoczesna wersja ładowana z gniazdka. Niewykluczone, że wariant plug-in większą baterię i mocniejszy silnik niż te, które stosowane są dziś w Niro Plug-in czy Ceed/XCeed Plug-in.

Kia Sorento IV: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Gama silników spalinowych w nowej Kii Sorento (2021) obejmuje:

  • turbodoładowany silnik benzynowy T-GDi o pojemności 1,6 litra wspomagany silnikiem elektrycznym (HEV),
  • silnik Diesla o pojemności 2,2 litra sparowany z nową dwusprzęgłową skrzynią 8DCT wykorzystującą mokre sprzęgło.

Nowe zespoły napędowe zyskały marketingową nazwę „Smartstream” (źródło). Warto jednak zapamiętać, że hybryda dostępna jest wyłącznie z silnikiem benzynowym.

Pierwsza Kia Sorento Hybrid oprócz 1.6 T-GDi dysponować będzie silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW (60 KM) czerpiącym energię z baterii o pojemności 1,49 kWh. Akumulatory są niewielkie, ale to standard w samochodach, których nie można ładować z gniazdka. Producent chwali się, że cały system w szczycie osiągnie moc 169 kW (230 KM), 350 Nm momentu obrotowego a przy okazji zagwarantuje niskie spalanie.

Zużycia paliwa nie podano, natomiast potencjalni nabywcy są uspokajani, że bateria nie wpłynie na przestrzeń dostępną w kabinie lub bagażniku.

„W przyszłości” mają zostać zaprezentowane dodatkowe zespoły napędowe z silnikami benzynowymi oraz „potężna nowa hybryda plug-in”. Słowo „potężna” sugeruje, że Kia pójdzie śladem Toyoty i wyposaży wersję ładowaną z gniazdka w najmocniejszy zespół napędowy. Co podpowiada nam, że możemy mieć do czynienia z większą baterią i mocniejszym silnikiem niż w Niro/Ceed/XCeed Plug-in.

> Kia Ceed (2020) również jako kombi Ceed Plug-in i crossover XCeed Plug-in – czyli hybrydy ładowane z gniazdka

Szczegółów na razie nie podano.

Kia Sorento IV powstaje na nowej platformie, w której połączono kompaktową komorę silnika z większym rozstawem osi. W stosunku do poprzedniej generacji, samochód jest dłuższy o 1 centymetr, ale rozstaw osi zwiększono aż o 3,5 centymetra (2,815 metra). Produkcja auta rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Nowa Kia Sorento (2021) zostanie zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2020 roku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]