Toyota zaprezentowała ładowaną z gniazdka Toyotę RAV4 Plug-in Hybrid (w Stanach Zjednoczonych: Toyota RAV4 Prime). Po Toyocie Prius Plug-in jest to drugi model, w którym można uzupełnić energię w baterii podłączając ją do punktu ładowania. Niestety, dane techniczne samochodu i składane obietnice zwiastują, że tanio raczej nie będzie.

Toyota RAV4 PHEV – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Producent już na wstępie zapowiedział, że będzie to najszybsza i najmocniejsza Toyota RAV4, jaką dotychczas wyprodukowano. Łączna moc jej silników wynosi około 225 kW (306 KM; „około”, ponieważ producent używa słowa „estimated”, źródło), a przyspieszenie do 97 km/h (0-60 mph) ma potrwać 5,8 sekundy, co oznaczałoby 6 sekund do 100 km/h.

Samochód dysponuje napędem na obie osie (AWD). Oś przednią napędza „inaczej zestrojony” wolnossący silnik spalinowy o pojemności 2,5 litra, który pracuje w cyklu Atkinsona i jest w stanie wygenerować 129 kW (176 KM) mocy i 221 Nm momentu obrotowego.

Oś tylną napędza wyłącznie silnik elektryczny, a baterię zamontowano pod podwoziem. Nie podano ani dokładnej jego mocy, ani pojemności akumulatorów – Toyota obiecuje jednak spalanie RAV4 Plug-in Hybrid na poziomie 3,14 litra na 100 kilometrów oraz zasięg na baterii wynoszący prawie 63 kilometry (39 mil).

> Ile pali hybryda plug-in? Jakie jest spalanie BMW 740Le xDrive iPerformance? [ODPOWIADAMY]

Gwarancję na akumulatory wydłużono do 10 lat „od pierwszego użycia” lub 240 tysięcy kilometrów (150 tys. mil), przy czym nie ujawniono, czy dotyczy to całego świata. Samochód zostanie wprowadzony do oferty w 2020 roku jako rocznik modelowy (2021).

Ceny Toyoty RAV4 Plug-in także nie podano.

 

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]