Honda zaprezentowała nową generację Hondy HR-V wyposażoną w hybrydowy zespół napędowy oznaczony symbolem e:HEV. To stara („samoładująca”) hybryda, która niemal na pewno będzie wykorzystywać te same elementy składowe, co dostępna już w sprzedaży Honda Jazz e:HEV.

Honda HR-V e:HEV – wszystko, co wiemy

Choć poprzednia Honda HR-V nie była brzydka, producent zadecydował o odświeżeniu sylwetki. Teraz ten crossover segmentu B-SUV wydaje się masywniejszy i sprawia wrażenie zaprojektowanego z troską o potrzeby estetyczne chińskiego klienta (porównaj z wzornictwem BYD Tang poniżej):

Jak deklaruje Honda, samochód trafi do sprzedaży pod koniec 2021 roku. Japoński producent obiecał, że stopniowo zelektryfikuje całą gamę pojazdów, stąd też decyzja o wyposażeniu nowej HR-V w napęd hybrydowy e:HEV. Wszystko wskazuje na to, że będzie to ten sam zestaw, co w Jazzie e:HEV, czyli 1,5-litrowy wolnossący silnik spalinowy i-VTEC pracujący w cyklu Atkinsona oraz dwa silniki elektryczne (generator+silnik napędowy) znajdujące się przy przedniej osi.

Pojemność baterii wyniesie zapewne 1-2 kWh.

Honda nie zapowiada na razie wersji plug-in ani elektrycznej, jak gdyby była usatysfakcjonowana wynikami sprzedaży bieżącej gamy pojazdów elektrycznych (Honda e) oraz rosnącą liczbą modeli hybrydowych. Tymczasem ta sama Honda HR-V – tyle że poprzedniej generacji – jest już sprzedawana w Chinach jako czysty elektryk o nazwie Everus VE-1.

Osoby poszukujące modelu czysto elektrycznego w segmencie B-SUV powinny zainteresować się Hyundaiem Kona Electric.

A oto nowa Honda HR-V e:HEV w całej okazałości:

Kokpit nowej Hondy HR-V e:HEV. Lustrzane odbicie (c) Honda

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]