Po zimowej prezentacji w Amsterdamie, Honda oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie do sprzedaży modelu Honda Jazz Hybrid, a właściwie Jazz e:HEV, czyli starej hybrydy bez możliwości ładowania z gniazdka. Dostawy auta na zachodzie Europy mają ruszyć latem 2020 roku, bazowa cena modelu to 22 tysiące euro lub 26 250 dla wariantu Crosstar.

Hybrydowa Honda Jazz e:HEV do walki z Toyotą Yaris i Renault Clio e-Tech

Jeśli przyjrzymy się obecnej cenie Hondy Jazz w Polsce oraz w Niemczech, dojdziemy do wniosku, że nowa Jazz e:HEV powinna kosztować około 80 tysięcy złotych. Z kolei wersja Crosstar, którą w Niemczech wyceniono na 26 250 euro, w Polsce powinna być dostępna za około 95-96 tysięcy złotych [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Dla porównania: najtańsza Toyota Yaris Hybrid to wydatek rzędu 69 900 złotych (wersja Active).

Honda Jazz e:HEV: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Hybrydowa Honda Jazz wyposażona jest w silnik spalinowy i-VTEC o pojemności 1,5 litra oraz dwa silniki elektryczne – generator i silnik napędowy. Dwa ostatnie mogą rozkręcić się do 13 300 obrotów na minutę (źródło). Pojemności baterii nie podano, ale łatwo się domyślić, że jest to około 1-2 kWh.

Auto obsługuje trzy tryby jazdy: elektryczny (EV Drive), hybrydowy (Hybrid Drive) i spalinowy (Engine Drive). Honda Jazz e:HEV nie ma skrzyni biegów, dlatego przełącza się między trybami w zależności od szybkości. Przy poruszaniu się po mieście preferowany będzie tryb elektryczny i hybrydowy, w którym silnik spalinowy pełni funkcję dodatkowego generatora energii napędzającej silnik elektryczny.

> Toyota RAV4 Hybrid a Honda CR-V Hybrid – porównanie samochodów [recenzja l’Argus]

Od przedziału 80-100 km/h wydajniejszy staje się napęd spalinowy, z możliwością chwilowego wykorzystania dodatkowej mocy silnika elektrycznego.

Moc, moment obrotowy, spalanie

Spalanie Hondy Jazz e:HEV według WLTP to 4,5 litra lub 4,8 na 100 kilometrów (standard/Crosstar). W realnych warunkach spodziewajmy się więc wartości około 5,4-5,8 l/100 km w trybie mieszanym. Im szybciej będziemy jechać, tym spalanie bardziej urośnie – właśnie ze względu na brak przełożeń obniżających szybkości obrotowe silnika.

Moc całego układu wynosi 80 kW (109 KM), moment obrotowy 253 Nm, szybkość maksymalna to 175 km/h, przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 9,4 sekundy. Pojemność bagażnika Hondy Jazz e:HEV to 298 litrów przy normalnie ustawionych siedzeniach.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]