Niemiecka firma badawcza Puls przeprowadziła ankietę wśród 12 tysięcy kierowców. Okazało się, że wśród osób zainteresowanych Teslą aż 83 procent stanowią mężczyźni. Mają oni pieniądze, są gotowi wydać je na auto i, co ciekawe, jeżdżą raczej dużo – wielu z nich pokonuje rocznie ponad 20 tysięcy kilometrów.
Profil potencjalnego nabywcy Tesli? Wykształcony, zamożny, z dużego miasta
Spośród ankietowanych kierowców zainteresowanych samochodami kalifornijskiego producenta nieco mniej niż połowa (48 procent) miała wyższe wykształcenie. 37 procent z nich mieszkało w gospodarstwie domowym z dochodem wynoszącym co najmniej 4 tysiące euro (równowartość 17,1 tysiąca złotych). 42 procent zamieszkiwało duże miasta (źródło).
Osoby interesujące się Teslami dysponują budżetem na auto wynoszącym średnio niecałe 49 tysięcy euro – za tę kwotę mogliby spokojnie kupić Teslę Model 3 Standard Range, zabrakłoby im natomiast do Tesli Model 3 Long Range AWD.
Grupa niemieckich kierowców, która wyraża chęć zakupu Tesli, rozważa również niemieckie marki premium. BMW czy Audi mogą zatem czuć się zagrożone.
> Tesla Model 3 rozbija w pył spalinowych konkurentów na amerykańskim rynku [WheelsJoint]
Największym zaskoczeniem okazały się jednak pokonywane odległości. Otóż ankietowani biorący pod uwagę kupno elektryka nie rozpatrują go w kategoriach gadżetu, drugiego-trzeciego samochodu w gospodarstwie domowych. Spora ich liczba przejeżdża rocznie ponad 20 tysięcy kilometrów, a Tesla miałaby być dla nich podstawowym źródłem transportu na znaczne odległości.
Ponad 20 tysięcy kilometrów rocznie to dystans co najmniej 80 kilometrów dziennie, jeśli auto byłoby wykorzystywane w dni robocze.