Agencja Ochrony Środowiska (EPA) już oficjalnie poinformowała, że Tesla Model Y Performance pokona niemal 507 kilometrów na jednym ładowaniu. Z kolei przedstawiciel Forda zapowiada ponad 480 kilometrów – co oznacza, że samochody prawdopodobnie będą swoimi bezpośrednimi konkurentami.

Tesla Y vs Mustang Mach-E – kto wygra wyścig?

Zaprezentowane przez EPA dane – które www.elektrowoz.pl podaje zawsze jako „zasięg realny” – dotyczą najmocniejszego wariantu Performance z napędem na obie osie. Co ciekawe, Model Y Performance mimo większej powierzchni czołowej wypada lepiej niż Tesla Model 3 Performance na 20-calowych felgach (506,9 km vs 481 km), ale gorzej niż Tesla Model 3 Long Range AWD (518,2 km):

Oficjalne dane EPA dotyczące zasięgów Tesli Model 3 (wybrane warianty) i Tesli Model Y (jedyny dostępny wariant). W artykule wartości zostały przeliczone na kilometry (c) FuelEconomy.gov

Animowany GIF ukazujący różnice między Teslą Model Y (wyższa) i Teslą Model 3

Zapowiadany przez Forda zasięg Mustanga Mach-E wynoszący 483 kilometry dotyczy prawdopodobnie powiększonej baterii (seria ER) oraz napędu na tył (RWD).

300 mil / 480 kilometrów zasięgu to wartość konieczna

Jak wyznał portalowi Electrek Darren Palmer, szef grupy zajmującej się elektrycznymi Fordami, powyższa liczba jest nieprzypadkowa. Wynikła ona z badań fokusowych. Dzisiejsi użytkownicy aut spalinowych i potencjalni nabywcy elektryków, muszą mieć w zasięgu liczbę zaczynającą się od cyfry „3” – 300 mil to właśnie 483 kilometry – żeby czuć się w samochodzie elektrycznym pewnie i komfortowo (źródło).

Ford Mustang Mach-E ma być modelem „aspirującym” [do zwarcia z liderem? do walki w klasie premium?], a w tej chwili jest już bliski zatwierdzenia do produkcji. Wersja elektryczna ma podkreślać wszystkie najlepsze atrybuty modelu. Dotyczy to zarówno Mustanga, jak też dostawczego Transita czy pickupa F-150, które będą pojawiały się w przyszłości.

> Ford Mustang Mach-E: CENA od 46 900 euro w Niemczech. W Polsce od 210-220 tysięcy złotych?

Co ciekawe, z badań wynikł też inny intrygujący wniosek. Otóż potencjalni nabywcy auta elektrycznego chcą mieć świetne osiągi i kontakt z zaawansowaną technologią. Zależy mi, żeby po samochodzie natychmiast było widać, że jest to elektryk – nie mogą to być jednak udziwnienia.

Dostawy Forda Mustanga Mach-E ruszą w Europie pod koniec 2020 roku. Pierwsza partia będzie skierowana przede wszystkim na nasz kontynent ze względu na wyśrubowane normy emisji. Według wstępnych oszacować redakcji www.elektrowoz.pl najtańsza wersja auta będzie o kilkadziesiąt złotych tańsza niż wynosi cena Tesli Model Y.

> Tesla Model 3 podrożała, wariant Performance tylko z szarymi felgami 20″ zamiast srebrnych

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]