Niemiecka firma e.GO to dobry benchmark dla naszej ElectroMobility Poland, która chciałaby opracować Polski Samochód Elektryczny. e.GO zostało założone w marcu 2015 roku, a teraz uruchamia fabrykę samochodów elektrycznych z prawdziwego zdarzenia.

e.GO – miejskie samochody elektryczne. Rocznik 2018 wyprzedany!

Niemieckie e.GO zapowiedziało w 2015 roku, że w ciągu trzech lat chce wprowadzić na rynek miejskie samochody elektryczne w przystępnej cenie. Poważną komercyjną działalność rozpoczęto w grudniu 2015 roku, gdy udało się zgromadzić 1 milion euro kapitału – a więc mniej więcej rok przed ElectroMobility Poland.

Pierwsze prototypy e.GO miały zostać zaprezentowane w 2017 roku (udało się), fabryka samochodów miała wystartować w maju 2018 roku, a auta powinny trafić na rynek w październiku 2019 roku. Produkcja rusza teraz, z dwumiesięcznym poślizgiem, więc samochody zadebiutują prawdopodobnie na przełomie 2018 i 2019 roku. Gdyby ElectroMobility Poland utrzymało podobne tempo, powinno właśnie prezentować funkcjonalne prototypy (takie były plany…), a za rok ruszyłaby fabryka Polskich Samochodów Elektrycznych.

e.GO – jak Smart, tylko tańszy

Zakłady produkcyjne uruchomiono w Aachen. Zajmują 16 tysięcy metrów kwadratowych i docelowo powinny wytwarzać 10 tysięcy samochodów rocznie z jednej zmiany (źródło). Najtańsza wersja auta e.GO Life ma kosztować równowartość 65-70 tysięcy złotych.

Pierwsze 100 egzemplarzy trafi do salonów i do pracowników przedsiębiorstwa. Kolejne będą kierowane do tych, którzy złożyli zamówienia na auta. Firma e.GO ma się tutaj czym pochwalić: w lutym 2018 roku było już 7 tysięcy zainteresowanych, można więc szacować, że wyprzedano egzemplarze na około rok naprzód! Auto gotowi są kupować zarówno indywidualni odbiorcy, jak też firmy i organizacje, w tym niemiecki Caritas.

> Opłata emisyjna w paliwie od 1.01.2019, strefy czystego transportu nawet od 28.07 – Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Podstawowy wariant e.GO Life zostanie wyposażony w baterię o pojemności 14,9 kWh, która powinna dać samochodowi realny zasięg wynoszący około 90-100 kilometrów (NEDC = 136 km, producent podaje 104 km – patrz tabelka):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: