Jakie samochody plug-in najchętniej kupowaliśmy w Polsce w 2017 roku? Okazuje się, że na rynku auto nowych dominują trzy modele. I w zasadzie trudno, żeby było ich więcej – oto ranking sprzedaży hybryd plug-in i modeli plug-in w Polsce.

Co to jest samochód plug-in (PEV) i czym się różni od hybrydy plug-in / PHEV / PHV?

Samochód plug-in (PEV) to samochód, który można podłączyć do gniazdka, żeby się naładował (stąd „plug-in”). Hybrydy plug-in (PHEV) z reguły napędzane są silnikiem elektrycznym, ale w razie potrzeby napęd na koła może przekazać także silnik spalinowy – tak działa choćby Mitsubishi Outlander PHEV.

Hybrydy plug-in to tylko jeden z podzbioru zbiorów aut ładowanych z gniazdka. Są wśród nich również auta napędzane silnikami elektrycznymi, w których silnik spalinowy służy jako generator prądu – są to BMW i3 REx / Range Extender czy niedostępny w Polsce Nissan Note e-Power.

Najchętniej kupowane hybrydy plug-in 2017

Według danych, którymi dysponuje Eurostat, mamy w Polsce tylko trzy sprzedające się modele hybryd plug-in, które od stycznia do końca sierpnia 2017 znalazły następującą liczbę nabywców:

  1. BMW i3 REx – 26 egzemplarzy,
  2. Mitsubishi Outlander PHEV – 20 egzemplarzy,
  3. BMW i8 – 5 egzemplarzy.

Lider nie zaskakuje. BMW i3 to świetne auto do miasta, ale jego zasięg może okazać się zbyt mały na dłuższą wycieczkę. Dodatkowy generator prądu pod maską bardzo się przydaje.

Z kolei Outlander PHEV to duże, wygodne auto rodzinne, które do pracy pozwala jeździć szybko i ekologicznie, a w trasie zawsze można skorzystać z zapasowego silnika spalinowego.

W zestawieniu zabrakło innego modelu, o którym bardzo pozytywnie wypowiadał się dziennikarz Marek Wieruszewski: Toyoty Prius Plug-In Hybrid vel Toyota Prius PHV:

> Toyota Prius PHV: TEST, opinie, cena, podsumowanie [WIDEO]

Statystyki do końca sierpnia 2017 – dlaczego?

Dlaczego okres obejmuje tylko czas do końca sierpnia, skoro mamy już listopad 2017? Otóż zmiany w systemie CEPiK i migracja na CEPiK 2.0 sprawiły, że Eurostat „oślepł”. Od września 2017 roku instytucja nie dostaje żadnych nowych danych. Również statystyki publikowane w Polsce są zaskakująco rozbieżne z wcześniejszymi danymi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: