Według nieoficjalnych informacji, Mercedes przestał przyjmować zamówienia na Mercedesa A 250e, hybrydę plug-in producenta. Dopłaty obniżyły cenę samochodu w Niemczech o około 20 procent, co sprawiło, że 15 tysięcy egzemplarzy tego modelu rozeszło się w dwa tygodnie. Konfigurator klasy A wyłączono również w Polsce.

Mercedes A 250e schodzi na pniu. A właściwie już zszedł

Cena Mercedesa A 250e została podana na przełomie października i listopada 2019 roku. W Polsce startował on od 150 tysięcy złotych. To sporo, jak na samochód kompaktowy (segment C), ale nieszczególnie dużo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to hybryda plug-in Mercedesa. Szczególnie, że mamy do czynienia z autem posiadającym baterię o pojemności ~12 (15,6) kWh i oferującym 60-69 jednostek zasięgu WLTP (~55 km zasięgu realnego).

W Niemczech auto można było kupić z dopłatami wynoszącymi w sumie 7 110 euro, co przekładało się na obniżkę ceny o około 20 procent. W polskich warunkach byłoby to więc 120 tysięcy złotych. Za Mercedesa plug-in!

W całym 2019 roku Mercedes sprzedał w Niemczech 44 189 egzemplarzy A-klasy. Teraz w zaledwie dwa tygodnie osiągnięto aż 1/3 tego wyniku – i to na zaledwie jednym modelu. Tymczasem fabryka producenta w Kamenz (Niemcy) dopiero wraca do siebie po zatrzymaniu wywołanym koronawirusem, nie wiadomo więc, kiedy zamówienia zostaną zrealizowane.

> Utrata wartości samochodów elektrycznych po 3 latach? Od 37 proc. dla Leafa do 49 proc. dla Smarta EQ [Nissan]

Konfigurator całej A-klasy został wyłączony również w Polsce, co łatwo można sprawdzić klikając TUTAJ. Istnieje w Polsce pewna liczba egzemplarzy dostępna od ręki, wśród których jest tylko… jedna hybryda plug-in (źródło).

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 20 głosów Średnia: 4.1]