Zestaw bardzo interesujących danych przygotowanych przez Info-Ekspert na zlecenie polskiego oddziału Nissana. Wynika z nich, że przy 15 tysiącach kilometrów rocznie po 3 latach Nissan Leaf utrzyma 63,2 procent pierwotnej ceny (118 tysięcy złotych), czyli będzie wart około 74,6 tysiąca złotych.

Liderzy rankingu: 1/ Nissan Leaf II 40 kWh Acenta, 2/ Kia e-Soul 39,2 kWh, 3/ Hyundai Kona Electric 39,2 kWh

Zestawienie obejmuje samochody stanowiące bezpośrednią konkurencję cenową dla Nissana Leafa oraz modele bardzo drogie. Nie ma w nim natomiast aut z bateriami o pojemnościach 64 kWh (Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric) czy nowego Renault Zoe ZE 50.

Ranking bazuje na danych z czerwca 2020 roku, zakłada 45 tysięcy kilometrów przebiegu po trzech latach, co jest liczbą nieco wyższą niż statystyczna średnia według GUS. Został on posortowany według wartości rezydualnej, czyli najmniejszej utracie wartości. Im wyższa pozycja w rankingu i wartość po 3 latach, tym LEPIEJ:

  1. Nissan Leaf II Acenta 37 (40) kWh, cena 118 000 zł -> 74 576 zł (wartość rezydualna: 63,2 procent, -36,8 proc.),
  2. Kia e-Soul 39 kWh, cena 140 000 zł -> 85 260 zł (60,9 proc.),
  3. Hyundai Kona Electric Style 39 kWh, cena 153 000 zł -> 91 341 zł (59,7 proc.),
  4. Mazda MX-30 Kai 35,5 kWh, cena 142 900 zł -> 84 883 zł (59,4 proc.),
  5. Audi e-tron 50 71 kWh, cena 308 000 zł -> 182 028 zł (59,1 proc.),
  6. Audi e-tron Sportback 55 86,7 (95) kWh, cena 320 000 zł -> 188 480 zł (58,9 proc.),
  7. Opel Corsa-e Edition 45 (50) kWh, cena 124 500 zł -> 72 584 zł (58,3 proc.),
  8. Peugeot e-2008 Active 45 (50) kWh, cena 145 000 zł -> 83 520 zł (57,6 proc.),
  9. Mercedes EQC 400 80 kWh, cena 335 000 -> 192 625 zł (57,5 proc.),
  10. Peugeot e-208 Active 45 (50) kWh, cena 125 000 -> 71 500 zł (57,2 proc.),
  11. Mini Cooper SE vel Electric 29 kWh, cena 139 500 zł -> 79 655 zł (57,1 proc.),
  12. Jaguar I-Pace S 84,7 kWh, cena 360 000 zł -> 204 480 zł (56,8 proc.),
  13. Hyundai Ioniq Premium 38,3 kWh, cena 178 500 zł -> 100 674 zł (56,4 proc.),
  14. BMW i3 120 Ah 39 kWh, cena 169 500 zł -> 94 242 zł (55,6 proc.),
  15. Renault Zoe ZE 40 41 kWh, cena 136 000 zł -> 75 344 zł (55,4 proc.),
  16. Kia e-Niro M 39,2 kWh, cena 147 000 zł -> 81 144 zł (55,2 proc.),
  17. Volkswagen e-Up 32,3 kWh, cena 98 000 zł -> 53 606 zł (54,7 proc.),
  18. Volkswagen e-Golf, ~31,5 kWh, cena 142 000 zł -> 74 266 zł (52,3 proc.),
  19. Smart EQ ForTwo, cena 96 900 zł -> 49 710 zł (51,3 proc.),
  20. Smart EQ ForFour, cena 98 400 zł -> 50 381 zł (51,2 proc.).

Informację otrzymaliśmy od Nissana, ale trzeba to powiedzieć, że samochód się wyróżnia na tle segmentu C, w czym na pewno pomogła obniżka cen „pod dopłaty”. Kolejne auto zbliżonej wielkości, Mazda MX-30, jest nie tylko o prawie 25 tysięcy złotych droższa, ale też ma mniejszą baterię. Co ciekawe duża bateria nie ratuje sytuacji, choć lepiej mieć większą (Corsa-e czy e-208) niż mniejszą (BMW i3).

Symptomatyczne jest to, że w zestawieniu nie widać Nissana Leafa e+, czyli wariantu z baterią powiększoną do około 58 (62) kWh i mocniejszym silnikiem. Możliwe, że znalazł się on poza pierwszą dwudziestką aut w otoczeniu innych modeli z dużymi akumulatorami.

> Nissan Leaf e+, recenzja EV Revolution: zasięg porządny, moc ładowania rozczarowuje, rapidgate nie widać [YouTube]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.3]