Trochę uciekł nam ten materiał w zalewie informacji z salonu IAA 2019 w Frankfurcie, ale już naprawiamy błąd. Otóż Daimler zaprezentował dwie nowe hybrydy plug-in, którymi są: Mercedes GLE 350de 4Matic (właściwie: GLE 350 de 4MATIC) oraz Mercedes GLC 300e 4Matic (właściwie: GLC 300 e 4MATIC). Oto ich parametry.

Mercedes GLE 350de 4Matic: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od gwoździa programu: Mercedes GLe 350de 4Matic wykorzystuje gigantyczną baterię o pojemności aż 31,2 kWh (brutto). Pozwala ona na przejechanie 106 jednostek według NEDC (90-99 WLTP), czyli realny zasięg w trybie mieszanym wynoszący około 70-80 kilometrów [obliczenia www.elektrowoz.pl].

Właściciele Nissanów Leafów 30 kWh mogą się zdziwić, że z ponad 30 kWh auto przejeżdża na baterii do 80 kilometrów – pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z SUV-em, który w zestawie zawsze wiezie ze sobą silnik spalinowy.

Mercedes GLE 350de (c) Mercedes / Daimler

Dane techniczne Mercedesa GLE 350de zdominowała bateria o pojemności 31,2 kWh (c) Mercedes, która ma pozwalać na przejechanie 70-80 kilometrów w trybie mieszanym. W mieście powinno być to nawet 90+ kilometrów na jednym ładowaniu (c) Mercedes / Daimler

Wnętrze Mercedesa GLE 350de 4Matic (c) Mercedes / Daimler

Producent chwali się, że tak dużą baterię udało się umieścić w podwoziu dzięki zmienionej konstrukcji tylnej osi. Pokazał też, że jej rozmiary nie zaburzają przestrzeni bagażnika. Ale jego pojemności już nie zdradził:

Silnik spalinowy Mercedesa GLE 350de to, jak łatwo się domyślić, silnik Diesla. Ma pojemność 1,95 litra i oferuje 143 kW (194 KM) mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego. Uzupełnia go podobny silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 440 Nm. Łączna moc Mercedesa GLE 350de 4Matic to 235 kW (320 KM), łączny moment obrotowy – 700 Nm.

> Nowe Audi A7 55 TFSIe trafia do oferty – kolejna ładowana z gniazdka hybryda w Audi

Przyspieszenie samochodu do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, szybkość maksymalna to 210 km/h. W trybie czysto elektrycznym można rozpędzić się do 160 km/h. Samochód wyposażono w gniazdo ładowania CCS, dlatego uzupełnienie od 10 do 80 procent baterii ma trwać około 20 minut. Daje to moc ładowania prądem stałym (DC) wynoszącą około 50 kW:

Wbudowana ładowarka obsługuje moc 7,4 kW. Producent chwali się, że rekuperacja energii może odbywać się na obu osiach z maksymalnym momentem obrotowym 1 800 Nm – co oznacza naprawdę solidne hamowanie bez konieczności przenoszenia stopy na pedał hamulca (źródło).

Mercedes GLC 300e 4Matic: specyfikacja i wszystko, co wiemy

GLC 300e to już mniejsze auto, co odbiło się na baterii. W samochodzie zamontowano akumulatory o pojemności 13,5 kWh (brutto), które pozwalają na osiągnięcie 46-49 jednostek według NEDC, czyli realnie do 31-33 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.

Mercedes GLC 300e 4Matic (c) Mercedes / Daimler

Mercedes GLC 300e 4matic (c) Mercedes / Daimler

Mercxedes GLE 350de 4Matic (po lewej) i Mercedes GLC 300e (po prawej) obok siebie (c) Mercedes / Daimler

Silnik benzynowy ma pojemność 1,99 litra, osiąga 155 kW (211 KM) mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny, który zintegrowano z 9-biegową skrzynią 9G-tronic, osiąga moc 90 kW (122 KM) i moment obrotowy 440 Nm, co daje łączną moc Mercedesa GLC 300e 4Matic wynoszącą 235 kW (320 KM) i 700 Nm momentu obrotowego.

Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,7 sekundy, w trybie czysto elektrycznym ma być możliwe poruszanie się z szybkością ponad 130 km/h:

Bagażnik elektrycznej wersji GLC 300e ma pojemność 395 litrów. To o 155 litrów mniej niż w wersji spalinowej, ale tyle samo, ile w jedynej dziś hybrydzie plug-in z ogniwami wodorowymi (FCPHEV) – Mercedesie GLC F-Cell:

> Mercedes GLC F-Cell trafia do klientów. Pierwsza hybryda wodorowo-elektryczna na świecie!

Obydwa modele z silnikami spalinowymi posiadają możliwość zdalnego schłodzenia lub nagrzania kabiny za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji mobilnej. Wykorzystywana jest wtedy moc baterii. Producent zakłada, że do 2020 roku w gamie firmy będzie ponad 20 modeli EQ Power, czyli hybryd ładowanych z gniazdka (nie należy ich mylić z czysto elektrycznymi modelami EQx, np. EQC, EQS itd.).

Silnik spalinowy Mercedesa GLC 300e (c) Mercedes / Daimler

Ceny samochodów nie są znane. W Polsce nie ma ich jeszcze nawet w ofercie, dlatego nie zostały uwzględnione w naszym zestawieniu aktualnych cen samochodów hybrydowych:

> Aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce [wrzesień 2019] [akt.]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: