Peugeot ogłosił, że do sprzedaży we Francji trafiają dwie hybrydy ładowane z gniazdka (plug-in). To Peugeot 508 Hybrid oraz Peugeot 508 SW Hybrid, czyli kombi. Gdyby w Polsce zastosowano podobną strategię cenową, jak we Francji, samochody powinny startować od 175-185 tysięcy złotych.
Nowy Peugeot 508 Hybrid: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Powyższy przedział cenowy wyliczyliśmy porównując koszty zakupu we Francji i w Polsce podobnych wariantów wyposażeniowych Peugeota 508. Jeśli obliczenia okażą się prawdziwe, ładowany z gniazdka Peugeot 508 Hybrid byłby o około 45-50 tysięcy droższy niż wersja samochodu z silnikiem Diesla BlueHDI.
Peugeot 508 Hybrid wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW (180 KM) oraz momencie obrotowym 250 Nm. Silnik elektryczny o mocy 80 kW (110 KM) został zintegrowany z 8-biegową przekładnią i napędza koła przednie. Łączna moc układu to 165 kW (225 KM). W przeciwieństwie do Peugeota 3008 Hybrid, do gamy modelowej nie trafiła na razie opcja z napędem na obie osie:
> Peugeot 3008 Hybrid4: cena od 210 tysięcy złotych dla najbogatszej edycji GT? Słabsze wersje taniej?
Bateria Peugeota 508 Hybrid (także w wersji kombi, SW) dysponuje pojemnością całkowitą 11,8 kWh, czyli użyteczną około 9-10 kWh. Producent chwali się, że samochód pokonuje:
- 54 km WLTP dla wersji sedan, 508 Hybrid,
- 52 km WLTP dla wersji kombi, 508 SW Hybrid
…co oznacza, że realnie powinien przejechać odpowiednio do 46 lub 44 kilometrów na jednym ładowaniu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].
W trybie elektrycznym (Electric) samochód jest w stanie rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika spalinowego – oczywiście pod warunkiem, że obciążenia nie będą zbyt duże i bateria będzie naładowana. Auto obsługuje automatyczne hamowanie regeneracyjne w trybie B (Brake) włączanym przez jednorazowe pociągnięcie dźwigni wyboru kierunku jazdy (dawniej: zmiany biegów).
Peugeot 508 Hybrid / SW Hybrid wyposażony został w gniazdo ładowania Typu 2. Maksymalna moc ładowania to 7,4 kW, czyli auto nie posiada ładowarki 3-fazowej. Obydwie wersje samochodu trafiły właśnie trafiły do oficjalnej oferty we Francji. Wkrótce mają być dostępne także w Polsce.
> Cena VW e-Up (2020) znana: 21 975 euro. W Polsce będzie od niecałych 80 tysięcy złotych? [IAA 2019]