Napisał do nas Czytelnik, który waha się między kilkoma tanimi samochodami elektrycznymi dostępnymi na rynku. Z wypowiedzi wynika, że najbardziej przekonuje go do siebie Nissan Leaf, ale w grze jest też Opel Corsa-e, Citroen e-C4, Peugeot e-208 i Hyundai Kona Electric. Gdzieś tam w tle pojawiła się nawet Dacia Duster 4×4 diesel jako wariant najtańszy i najbardziej ekonomiczny.

Poniższy zapis stanowi zredagowane i poukładane informacje od naszego Czytelnika. Dla wygody lektury nie stosujemy kursywy.

Jaki samochód elektryczny z dobrym stosunkiem możliwości do ceny?

Zacznijmy od Renault Zoe i Hyundaia Kona Electric. Renault Zoe (segment B, 52 kWh) odpadł w przedbiegach, bo salon nie potrafił zaoferować satysfakcjonującego finansowania. Słabo prezentuje się również Hyundai Kona Electric 39 (~41) kWh, który jest najdroższy w zestawieniu.

Gdzieś w środku stawki lokują się trzy elektryki Grupy PSA: Peugeot e-208 (segment B), Opel Corsa-e (segment B) i Citroen e-C4 (segment C-SUV). Wszystkie na platformie eCMP, wszystkie z baterią o pojemności 45 (50) kWh i silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) napędzającym przednie koła – Citroen największy w tej grupie, ale też z najdziwniejszym wyglądem.

Najciekawiej prezentuje się Nissan Leaf. Nie dość, że na auto zaproponowano najniższą cenę, to jeszcze jest pełnoprawnym kompaktem (segment C), a więc oferuje sporo przestrzeni w kabinie i pokaźny bagażnik. Minusy? Jak to w Leafie: chłodzona pasywnie (przez wypromieniowywanie ciepła) bateria, spadająca moc ładowania przy wielokrotnym stosowaniu ładowarek DC oraz stosunkowo słaby zasięg (243 kilometry w trybie mieszanym, ~170-190 km przy dużych mrozach).

> Jaka jest degradacja baterii Nissana Leafa II? U naszego Czytelnika strata wynosi 2,5-5,3 proc. po 50 000 km

Potrzeby? Cytujemy: dojazd do pracy, kilkadziesiąt kilometrów w jedną stronę, odbieranie dziecka z przedszkola, może raz w roku trasa 330 km. Ma to być drugi samochód w rodzinie.

Co rekomendujecie?

Zapraszamy do przedstawiania własnych przemyśleń, doświadczeń, które być może doprowadziły do zakupu tego lub innego modelu.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: w pierwszym rzucie proponowaliśmy sprawdzenie jeszcze e-Soula i e-Niro 39 kWh, ale okazały się drogie. Biorąc pod uwagę, że dla naszego Czytelnika ważna jest niska cena, z tego zestawu postawilibyśmy na Nissana. Raz, że auto jest popularne, sprawdzone, trochę już przebywa na rynku i nie słychać o wielkich anomaliach (nie licząc rapidgate i problemów z aplikacją). Leaf może pełnić rolę podstawowego auta rodzinnego, co w samochodach segmentu B nie zawsze się udaje. W autach Grupy PSA nie przypadła nam do gustu niska pozycja za kierownicą w Corsie-e i e-208, ale w e-C4 nie siedzieliśmy, więc przed zakupem Leafa sprawdzilibyśmy elektrycznego Citroena.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]