Kia pochwaliła się, że jest drugim w Polsce producentem najchętniej wybieranych (=najczęściej rejestrowanych) samochodów elektrycznych. Pierwsze miejsce zajęła Tesla z wynikiem 1 226 egzemplarzy, podczas gdy Kia sprzedała 1 144 auta. Trzeci dojechał Mercedes. Najpopularniejszym modelem południowokoreańskiego producenta okazała się Kia EV6, auto segmentu D, która została sprzedana w 551 egzemplarzach. Za nią pojawiła się Kia Niro EV (C-SUV) z 443 zarejestrowanymi samochodami.

Kia prze w górę i w segmencie elektryków, i hybryd

W kolejnych statystykach miesza się w jednym segmencie Kię EV6 (D), Mustanga Mach-E (D-SUV) i Audi Q4 e-tron (C-SUV), więc mogą być one mylące – ale wygląda na to, że Kia EV6 (i Ford Mustang Mach-E) sprzedawały się lepiej niż Tesla Model Y. Średni udział nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2022 roku wyniósł 2,7 procent, w Kii z kolei elektryki stanowiły aż 3,6 procent.

Kia Niro EV

Rezultat Kii jest doskonały, ale ogólny wynik rynku też prezentuje się świetnie: co 37 nowe auto kupione w Polsce w 2022 roku było elektrykiem (BEV-em, nie mylić z hybrydami plug-in). Na koniec 2022 roku mieliśmy w kraju 33 866 samochodów elektrycznych, nowych i używanych, w tym także dostawczych do 3,5 tony. W sumie wszystkich nowych aut osobowych sprzedano w naszym kraju 419 765 sztuk, co jest spadkiem o 6 procent w stosunku do roku 2021 oraz o 24 procent w stosunku do przedpandemicznego, przedwojennego roku 2019.

Ranking TOP10 marek wygląda tak:

  1. Tesla – 1 226 egzemplarzy,
  2. Kia – 1 144 egzemplarze,
  3. Mercedes – 926 egzemplarzy,
  4. BMW – 824 egzemplarze,
  5. Audi – 820 egzemplarzy,
  6. Ford – 746 egzemplarzy,
  7. Nissan – 644 egzemplarze,
  8. Volkswagen – 613 egzemplarzy,
  9. Skoda – 525 egzemplarzy,
  10. Peugeot – 508 egzemplarzy.

Osoby zainteresowane starymi napędami może zaskoczyć fakt, że w 2022 roku Kia była w Polsce marką numer trzy, gdy chodzi o sprzedaż hybryd (HICE, dawniej: HEV). Południowokoreański producent przegrał tylko z Toyotą i Lexusem, w tym roku może nawet przeskoczyć Lexusa. W segmencie hybryd plug-in (PHICE, dawniej: PHEV) Kia znalazła się na pierwszym miejscu marek nie-premium. Gdyby uwzględnić je w zestawieniu, firma byłaby czwarta, po Mercedesie, BMW i Volvo.

Jako ciekawostkę na zakończenie dodajmy, że na całym świecie Kia EV6 sprzedała się w 80 tysiącach egzemplarzy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: