Kia podała ceny Kii EV6 w Polsce. Najtańsza wersja elektrycznego kombi z baterią o pojemności 58 kWh będzie startować od 179 900 złotych, o 2 tysiące złotych taniej niż prognozowaliśmy. Przy większej baterii (77,4 kWh) i mocniejszym silniku (168 kW / 228 KM) bazowa cena EV6 startuje od 199 900 złotych. Czyli od poziomu Tesli Model 3 SR+ z baterią o pojemności ~50 kWh.

Przy lepszym wyposażeniu – EV6 Plus -> EV6 GT-line -> EV6 GT – ceny oczywiście rosną.

Kia EV6: ceny, wersje i… dylematy

Wariant EV6 GT-line z mniejszym akumulatorem i napędem na tył to wydatek rozpoczynający się od 217 900 złotych. Najbogatsza edycja GT-line z dwoma silnikami (AWD, 1+1) o mocy 239 kW / 325 KM i z baterią o pojemności 77,4 kWh startuje od 254 900 złotych, czyli od poziomu zbliżonego do ceny Tesli Model 3 Long Range. I te wszystkie modele powinny być dostarczone jeszcze w tym roku:

Wyjątkiem jest tutaj Kia EV6 GT (77,4 kWh, AWD, 430 kW / 585 KM), która konkuruje bezpośrednio z Teslą Model 3 / Y Performance. Ten wariant ma być dostępny dopiero w czwartym kwartale 2022 roku, co jest zaskakująco odległym terminem.

Spodziewamy się, że największym zainteresowaniem może cieszyć się edycja EV6 Plus w wersji z dużą baterią, obietnicą 510 jednostek WLTP zasięgu (430-510 km realnie) i napędem na tył. Nie znamy przyspieszenia tego modelu, możemy jedynie spekulować, że wyniesie ono 6,2 sekundy do 100 km/h – tak samo, jak w edycji GT-line z tym samym zespołem napędowym. Samochód będzie więc odpowiednikiem Tesli Model 3 Long Range RWD, która była dostępna tylko przez krótki czas i dla wybrańców.

Kia EV6 – wyposażenie standardowe

Kia EV6, niezależnie od wybranego wariantu, zbudowana jest na platformie E-GMP. To oznacza, że jej instalacja pracuje pod napięciem 800 woltów, więc w samochodzie uzupełnimy energię na starszych ładowarkach 400-500 V oraz nowszych ultraszybkich ładowarkach 900-1 000 W (np. Ionity i inne obsługujące moc powyżej 200 kW).

Bazowa wersja modelu posiada m.in.:

  • przednie reflektory, tylne lampy i światła do jazdy dzienne w technologii LED,
  • przednią szybę akustyczną i laminowaną,
  • 19-calowe felgi,
  • ładowarkę pokładową 3-f 11 kW,
  • 6 głośników, radio DAB,
  • obowiązkowe systemy bezpieczeństwa: utrzymania pasa ruchu (LKA), rozpoznawania znaków (ISLA) czy autonomicznego hamowania (FCA),
  • klamki chowane w drzwiach i system bezkluczykowy,
  • 7 lat darmowych aktualizacji map, nieznanej długości abonament UVO Connect pozwalający na zdalne zarządzanie samochodem.

W edycji EV6 Plus otrzymamy dodatkowo między innymi:

  • technologię V2X pozwalającą na zasilanie innych urządzeń z baterii samochodu,
  • podgrzewane fotele i podgrzewaną kierownicę,
  • przyciemniane szyby z tyłu,
  • system jazdy po autostradzie z umiejętnością zmiany pasa ruchu (HDA 2),
  • 20-calowe felgi (w wersji 58 kWh – 19-calowe).

Edycja GT-line otrzyma dodatkowo m.in.:

  • wyświetlacz przezierny (projekcyjny, HUD) z funkcją rozszerzonej rzeczywistości,
  • system audio premium firmy Meridian,
  • inteligentne reflektory adaptacyjne,
  • sekwencyjne kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu,
  • podgrzewaną tylną kanapę,
  • wentylowane przednie fotele,
  • elektryczną klapę bagażnika,
  • zamszową tapicerkę,
  • metalizowany lakier.

Wszystkie samochody zakupione do końca 2022 roku otrzymają ponadto w zestawie darmowy, roczny abonament Power w programie KiaCharge, który pozwoli na ładowanie na stacjach Ionity za 1,35 zł/kWh. Innymi słowy: ultraszybkie uzupełnianie energii na stacjach Ionity będzie niewiele droższe niż ładowanie Tesli na Superchargerach (obecnie: 1,3 zł/kWh), oczywiście po roku konieczne będzie opłacanie dodatkowego abonamentu w wysokości 58 zł/mies.

Kia EV6 będzie więc się ładować taniej niż Hyundai Ioniq 5, ponieważ obecnie Hyundai nie oferuje podobnego programu w Polsce. Południowokoreańskie auto na Ionity uzupełni energię taniej niż modele koncernu Volkswagena (wyjątek: Porsche).

Cały cennik (obrazy możesz przewijać strzałkami). Auto można już zamawiać:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: