Elektryczna Kia Niro EV – większa siostra Hyundaia Kona Electric z zapożyczonym od niego zespołem bateryjno-napędowym – do sprzedaży w Europie wejdzie po koniec 2018 roku. To oznacza, że dostawy auta wystartują w 2019 roku.

Kia Niro EV – to może być hit

Dziś (lipiec 2018) w Polsce sprzedawana jest wyłącznie spalinowa i hybrydowa wersja modelu Niro. Nowoczesna hybryda plug-in jest nawet promowana za pomocą kampanii telewizyjnej, w której podkreślany jest elektryczny zasięg samochodu liczący kilkadziesiąt kilometrów.

Kia Niro EV była już oferowana w przedsprzedaży w Korei Południowej, a 24 lipca 2018 roku oficjalnie trafiła do sprzedaży. W Europie ma być dostępna pod koniec 2018 roku, w Stanach Zjednoczonych – w pierwszym kwartale 2019 roku. Oceniając po sprzedaży innych modeli, można się spodziewać, że na naszym kontynencie samochody trafią najpierw do Norwegii i Holandii, później do krajów Europy Zachodniej, a w końcu do nas.

Najważniejsze dane techniczne Kia Niro EV

Bateria Kia Niro EV ma pojemność 64 kWh, co sprawia, że auto może przejechać „do 385 kilometrów na jednym ładowaniu” (oświadczenie producenta). Z naszych obliczeń wynikają podobne liczby:

Realny zasięg (EPA) samochodów elektrycznych segmentu C na baterii. Gwiazdka oznacza dane szacunkowe lub przybliżone (c) www.elektrowoz.pl

Auto ma się ładować od 0 do 80 procent w 54 minuty, ale pod warunkiem podłączenia do stacji o mocy 100 kW (w Polsce jeszcze takiej nie ma). Z szybkich obliczeń wynika, że w 30 minut w baterii zostanie uzupełnione 44 procent energii. Po 54 minutach ładowania zyskamy więc 308 kilometrów zasięgu a po 30 minutach – 171 kilometrów.

> 20 procent miejsc parkingowych powinno posiadać punkt ładowania [raport]

Kia Niro EV ma 4,375 metra długości, a jej bagażnik oferuje 451 litrów (VDA) pojemności. Jest to więc rozsądnej wielkości auto, które może posłużyć do rodzinnych wycieczek.

Cena samochodu nie jest jeszcze znana.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.3]