Na początku roku 2020 do europejskiej sprzedaży mają trafić Kia Ceed kombi oraz Kia XCeed w wariantach plug-in, ładowane z gniazdka hybrydy. Jednocześnie producent przestał przyjmować zamówienia na Kię Optimę we wszystkich wersjach i nie wiadomo, czy następca modelu w ogóle trafi do Europy.

Kia Ceed Plug-in, Kia XCeed Plug-in: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Wedłu portalu Motor1, obydwa samochody zostaną wyposażone w silnik benzynowy z rodziny Kappa o pojemności 1,6 litra, mocy około 106 KM (78 kW). Uzupełnieniem będzie silnik elektryczny o mocy 44,5 kW (61 KM) zasilany z baterii o pojemności 8,9 kWh. Łączna moc zestawu to 100 kW (136 KM), łączny moment obrotowy – 265 Nm.

Kia XCeed Plug-in (po lewej) oraz Kia Ceed Sportswagon Plug-in (po prawej) trafią do Europy w 2020 roku (c) Kia

Obydwa auta zostaną wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT, którą znają już użytkownicy Hyundaia Ioniqa Plug-in. Producent chwali się, że rozwiązanie to pozwala na efektywniejsze wykorzystanie energii oraz daje lepsze wrażenia z jazdy niż przekładnie e-CVT.

Wnętrze Kia Ceed Sportswagon Plug-in (c) Kia

Pojemność bagażnika Kia Ceed Sportswagon (kombi) ma wynieść 437 litrów, choć w wersji spalinowej jest to aż 600 litrów – niestety, część przestrzeni zajmują ulokowane pod podłogą baterie. Z kolei Kia XCeed ma zaoferować ledwie 291 litrów w edycji plug-in (i 426 litrów w wersji czysto spalinowej).

Zasięg 60 km czy około 45 km?

Kia obiecuje, że zasięg modeli wyniesie „około 60 kilometrów”. Trudno nam w to uwierzyć, jeśli wziąć pod uwagę, że Kia Niro Plug-in z identycznym zespołem bateryjnym osiąga realnie około 42 kilometrów, czyli nieco ponad 50 km według WLTP. Być może jednak doszło do jakichś optymalizacji albo… producent podaje wartość według przestarzałej normy NEDC?

Wnętrze Kia XCeed (c) Kia

Dodatkowym elementem wyposażenia jest, co oczywiste, port ładowania na błotniku oraz wskaźnik ładowania na podszybiu. Auta mają być wyposażone w opcjonalny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz ekran z licznikami o przekątnej 12,3 cala. Obydwa modele obsługują możliwość chłodzenia/grzania wyłącznie przestrzeni kierowcy, co obniża zużycie energii (paliwa) podczas jazdy. Rozwiązanie takie po raz pierwszy zostało zastosowane w Hyundaiu Ioniq.

Ceny samochodów nie są jeszcze znane.

> Peugeot 3008 Hybrid4: cena od 210 tysięcy złotych dla najbogatszej edycji GT? Słabsze wersje taniej?

Kia Optima bez dalszych zamówień

Jednocześnie, donosi portal IBRM Samar, fabryka Kii przestała przyjmować zamówienia na model Optima. Samochód ma być dostępny w Polsce jeszcze przez kilka miesięcy dzięki zapasom, jakie poczynili dealerzy. Nie wiadomo jednak, czy następca modelu trafi na nasz kontynent. Niewykluczone, że przynajmniej edycje plug-in zostaną zastąpione przez samochody o segment mniejsze, czyli właśnie Ceed Sportswagon Plug-in oraz XCeed Plug-in.

> Kia Optima kombi plug-in hybrid już w sprzedaży. Cena? Trudna do przełknięcia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: