Jak doniósł nam jeden z Czytelników, w Polsce miała miejsce kampania mailingowa Volkswagena ID.3. W wiadomości widzimy obietnicę „zasięgu do 540 km”. Trzeba pamiętać, że dotyczy ona niedostępnego wariantu 77 kWh i w dodatku jest to liczba wyznaczana według procedury WLTP, a więc przeszacowana.

Kampania Volkswagena ID.3, sprzedaż Volkswagena ID.3 1st. Niby to samo. Niby…

Mailing na pewno trafił do osób posiadających skrzynki na portalu Wirtualna Polska. Z otwierającej grafiki wynika, że mamy do czynienia z reklamą Volkswagena ID.3 w ogóle. Mówi o tym zresztą informacja o zasięgu samochodu – „do 540 kilometrów”.

Problem w tym, że mailing kieruje do podstrony Volkswagena ID.3 1st. W tej chwili (22.08, godz. 15.40) w polskiej ofercie znajduje się tylko wariant 1st, w którym nie mamy szans na „do 540 km zasięgu”. Wersja 1st dysponuje baterią o pojemności 58 (62) kWh, więc pozwoli na przejechanie do 420 jednostek WLTP, czyli osiągnięcie do 360 kilometrów zasięgu realnego.

Zasięg do 540 km” z mailingu dotyczy zapewne Volkswagena ID.3 ProS lub Tour, a zatem wariantu z baterią o pojemności 77 (82) kWh. Ten model nie jest jeszcze dostępny w Polsce, a dostarczany ma być dopiero w 2021 roku. W dodatku „do 540 km” to wartość według procedury WLTP, która oznacza do około 460 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym, do 540 km w mieście przy sprzyjającej pogodzie i jakieś 300-350 km na autostradzie.

> Ceny Volkswagena ID.3 i wersje znane w Niemczech. Cena VW ID.3 77 kWh o 100 tys. zł niższa niż Tesli 3 LR! [akt.]

Ostatnią ciekawostką jest czas odbioru auta: wrzesień 2020. Można się zatem domyślać, że przydzielona Polsce pula Volkswagenów ID.3 1st nie została wyprzedana i w związku z tym trafiła na wolny rynek.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: choć promujemy samochody elektryczne, rekomendujemy wstrzymanie się od zakupu. Oprogramowanie samochodu nie jest jeszcze dopracowane, w dodatku na dniach poznamy ceny Skody Enyaq iV (elektryczny crossover, również na platformie MEB), być może też Volkswagenów ID.3 nie-1st i Volkswagena ID.4. Wersja 1st miała być „ekskluzywna”, dlatego wyceniono ją dość wysoko. Regularne warianty Volkswagena ID.3 będą tańsze.

> Volkswagen ID.3 – recenzja i pierwsze wrażenia Autogefuehl [wideo]

Volkswagen ID.3 1st, specyfikacja:

  • segment: C,
  • bateria: 58 (62) kWh,
  • moc: 150 kW / 204 KM,
  • moment obrotowy: 310 Nm,
  • napędy: RWD (tył),
  • pojemność bagażnika: 385 litrów,
  • konkurencja: Nissan Leaf (tańszy, mniejszy zasięg), Kia e-Niro (segment C-SUV, większy zasięg), Tesla Model 3 Standard Range Plus (segment D), Skoda Enyaq iV (segment C-SUV),
  • cena: od 167 190 zł w bazowej wersji 1st.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: