Jak doniósł nam jeden z Czytelników, w Polsce miała miejsce kampania mailingowa Volkswagena ID.3. W wiadomości widzimy obietnicę „zasięgu do 540 km”. Trzeba pamiętać, że dotyczy ona niedostępnego wariantu 77 kWh i w dodatku jest to liczba wyznaczana według procedury WLTP, a więc przeszacowana.
Kampania Volkswagena ID.3, sprzedaż Volkswagena ID.3 1st. Niby to samo. Niby…
Mailing na pewno trafił do osób posiadających skrzynki na portalu Wirtualna Polska. Z otwierającej grafiki wynika, że mamy do czynienia z reklamą Volkswagena ID.3 w ogóle. Mówi o tym zresztą informacja o zasięgu samochodu – „do 540 kilometrów”.
Problem w tym, że mailing kieruje do podstrony Volkswagena ID.3 1st. W tej chwili (22.08, godz. 15.40) w polskiej ofercie znajduje się tylko wariant 1st, w którym nie mamy szans na „do 540 km zasięgu”. Wersja 1st dysponuje baterią o pojemności 58 (62) kWh, więc pozwoli na przejechanie do 420 jednostek WLTP, czyli osiągnięcie do 360 kilometrów zasięgu realnego.
„Zasięg do 540 km” z mailingu dotyczy zapewne Volkswagena ID.3 ProS lub Tour, a zatem wariantu z baterią o pojemności 77 (82) kWh. Ten model nie jest jeszcze dostępny w Polsce, a dostarczany ma być dopiero w 2021 roku. W dodatku „do 540 km” to wartość według procedury WLTP, która oznacza do około 460 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym, do 540 km w mieście przy sprzyjającej pogodzie i jakieś 300-350 km na autostradzie.
Ostatnią ciekawostką jest czas odbioru auta: wrzesień 2020. Można się zatem domyślać, że przydzielona Polsce pula Volkswagenów ID.3 1st nie została wyprzedana i w związku z tym trafiła na wolny rynek.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: choć promujemy samochody elektryczne, rekomendujemy wstrzymanie się od zakupu. Oprogramowanie samochodu nie jest jeszcze dopracowane, w dodatku na dniach poznamy ceny Skody Enyaq iV (elektryczny crossover, również na platformie MEB), być może też Volkswagenów ID.3 nie-1st i Volkswagena ID.4. Wersja 1st miała być „ekskluzywna”, dlatego wyceniono ją dość wysoko. Regularne warianty Volkswagena ID.3 będą tańsze.
> Volkswagen ID.3 – recenzja i pierwsze wrażenia Autogefuehl [wideo]
Volkswagen ID.3 1st, specyfikacja:
- segment: C,
- bateria: 58 (62) kWh,
- moc: 150 kW / 204 KM,
- moment obrotowy: 310 Nm,
- napędy: RWD (tył),
- pojemność bagażnika: 385 litrów,
- konkurencja: Nissan Leaf (tańszy, mniejszy zasięg), Kia e-Niro (segment C-SUV, większy zasięg), Tesla Model 3 Standard Range Plus (segment D), Skoda Enyaq iV (segment C-SUV),
- cena: od 167 190 zł w bazowej wersji 1st.