Audi zapowiedziało, że wprowadzi do oferty Audi e-tron 50 Quattro – słabszy, ale tańszy model elektrycznego Audi e-tron. Samochód zostanie wyposażony w mniejszą i lżejszą baterię o pojemności 71 kWh, co spowoduje, że zasięg auta na jednym ładowaniu prawdopodobnie spadnie poniżej 300 km.
Specyfikacja Audi e-tron 50 Quattro vs e-tron 55 Quattro – podobieństwa i różnice
Nowy Audi e-tron 50 Quattro wykorzysta to samo nadwozie, co wersja dotychczasowa. Zespół napędowy będzie miał moc wynoszącą 230 kW (313 KM), podczas gdy obecna edycja oferuje 265 kW (360 KM). Pojemność baterii zostanie obniżona z 95 do 71 kWh, ale producent nie ujawnił na razie, czy chodzi o pojemność użyteczną, czy o całkowitą. Jeśli jest to pojemność użyteczna, to realny zasięg Audi e-tron 50 Quattro wyniesie około 280-290 kilometrów, jeśli całkowita – 240-280 kilometrów na jednym ładowaniu. Dodajmy, że Audi obiecuje „ponad 300 km WLTP” (źródło).
> Audi e-tron vs Jaguar I-Pace – porównanie, co wybrać? EV Man: Tylko Jaguar [YouTube]
Akumulatory zbudowano wykorzystując 324 ogniwa prostopadłościenne (ang. prismatic) zgrupowane w 27 modułach. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) ma zostać obniżona ze 150 do 120 kW. W wypadku prądu przemiennego (AC) moc ładowania wynosi 11 kW (3 fazy), ale producent zapowiada opcjonalną ładowarkę 22 kW.
Cena Audi e-tron 50 Quattro ma się w Niemczech rozpoczynać poniżej 70 tysięcy euro brutto, czyli poniżej 60 tysięcy euro netto. To kwalifikuje samochód do niemieckiego bonusu środowiskowego w wysokości 2+2 tysięcy euro. Jeśli w Polsce zostaną utrzymane podobne proporcje, cena tańszej edycji powinna rozpoczynać poniżej 300 tysięcy złotych. Warto przy okazji dodać, że od niedawna cena Audi e-tron 55 Quattro wzrosła z 342 800 złotych do 347 700 złotych.
Elektryk w tańszej wersji ma trafić do dystrybucji w czwartym kwartale 2019 roku.